APTAUJA: Vai Latvijā ir vajadzīgi četru joslu ātrgaitas ceļi? 7
Liene Martinsone-Bērzkalne Rīgā: “Domāju, ka noteikti vajadzīgi, jo citur Eiropā, arī Lietuvā, bez tiem dzīve nav pat iedomājama. Lai arī no tālākajiem Latvijas attīstības centriem cilvēki Rīgā varētu nokļūt – un arī otrādi! – īsākā laikā, nepārsniedzot divas stundas, tāds mērķis taču ir labi saprotams un visnotaļ atbalstāms.
Jaunās maģistrāles ar maksimālo ātrumu 130 kilometri stundā Rīgu savienotu ar Ventspili, Liepāju, Jelgavu, Bausku, Jēkabpili un Daugavpili, Rēzekni, Cēsīm un Smilteni, arī Ainažiem. Cita lieta, ka mums, autovadītājiem, nāktos daudz mācīties – lielā ātrumā braucot, sevišķi svarīgi ievērot ceļu satiksmes noteikumus.”
Arvīds Lācis Talsos: “Pirmajā mirklī Latvijas valsts ceļu attīstības plānā paredzētais, ka 20 gadu laikā 1020 kilometrus pārbūvēs par maģistrālēm ar divām atdalītām brauktuvēm un divām braukšanas joslām katrā virzienā, – nu, tas izklausās tik neticami, ka gribas iesaukties – tikai skaists sapnis! Tas taču prasīs miljardus!
Mēs jau par katru lielāku nodomu esam pieraduši uzreiz ar aizdomām jautāt: bet vai tas atmaksāsies? No otras puses, vai tad Latvija nav pelnījusi arī ko labāku? Katru gadu iedzīvotāji iegādājas arvien modernākas automašīnas, tad jau vajag arī modernākus autoceļus.
Ar lielu gandarījumu un lielu baudu pa Ventspils maģistrāli uz Rīgu aizbrauktu stundas laikā un atpakaļ arī tikpat ātri. Tagad ceļu šaurībā tik daudz ierobežojumu zīmju, ātrumu laikmetā jāvelkas…”
Melita Majore Carnikavā: “Tas viss jau skaisti izklausās, bet, zinot mūsu dzīves dārdzību un neskaitāmās vajadzības, tā vien gribas teikt – varbūt labāk tos daudzos miljardus ieguldīt vietējā ražošanā.
Uz kurieni mēs ejam? Visi veikali un tirgi pilni ar ārzemju precēm. Kaut kas traks, žāvētās lielogu dzērvenes no ASV, it kā mēs paši nevarētu izaudzēt! Ātrgaitas ceļi būs, bet kājas lauzīsim pa bedrainajiem trotuāriem?”