Foto – Shutterstock

Aptauja: sievietēm košas krāsas liek justies labāk, bet izvēlas melno 0

Puse Latvijas sieviešu atzīst, ka krāsains apģērbs viņām liek justies skaistākām, tomēr 74% atzīst, ka visbiežāk izvēlas melnas krāsas drēbes, atklāj “Dove” veiktās aptaujas dati. Aptauja veikta kampaņas ietvaros, kurā “Dove” aicina sievietes izvēlēties vairāk krāsu savā garderobē, jo tas var ievērojami uzlabot gan garastāvokli, gan pašapziņu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Aptaujas dati liecina, ka krāsas atstāj pozitīvu iespaidu ne tikai uz pašām krāsaina apģērba valkātājām, bet arī apkārtējiem. 74% sieviešu atzīst, ka reizēs, kad viņas nēsā krāsainu apģērbu, tām tiek pievērsta manāmi lielāka pozitīva uzmanība, nekā izvēloties neitrālas krāsas apģērbu. Tikai 3% sieviešu uzskata, ka apkārtējie nepamana, ja viņas nēsā krāsainas drēbes.

54% sieviešu norāda, ka, nēsājot krāsainu apģērbu jūtās skaistākas un priecīgākas, savukārt 22% atzīst, ka košas krāsas viņu apģērbā tām liek justies pašpārliecinātākām.

CITI ŠOBRĪD LASA

Neskatoties uz uzmanību, kas tiek veltīta koša un krāsaina apģērba valkātājām, pārliecinošs vairākums sieviešu tomēr atzīst, ka ikdienā visbiežāk savā garderobē dod priekšroku melnai krāsai – tā apgalvojušas 74% respondenšu, bet kā otro populārāko (65%) minot zilo krāsu. Vismazāk, sievietes izvēlās valkāt oranžas krāsas apģērbu – to ļoti bieži izvēlas tikai 5% no aptaujātajām sievietēm.

Līdzīgas tendences parādās arī “Dove” globāli veiktā pētījuma rezultātos – lielākā daļa sieviešu ir pārliecinātas, ka krāsains apģērbs viņām liek justies labāk, bet tikai puse sieviešu nēsā apģērbu savās mīļākajās krāsās. Teju divas trešdaļas sieviešu nejūtas pārliecinātas citu krāsu apģērbā kā tikai melnā vai baltā.

Psiholoģe Elita Keiša sieviešu krāsu izvēli apģērbā komentē, sakot: “Veroties spogulī, mēs mēdzam sevi vairāk kritizēt nekā uzmundrināt – tas ietekmē arī mūsu krāsu izvēli apģērbā. Emocionālais noskaņojums un attieksme pret savu atspulgu iespaido to, vai uzdrošināmies būt laimīgas un vilkt tādas krāsas apģērbu, kādu vēlamies, vai tomēr izvēlamies krāsas, kuras palīdz palikt nepamanītām. Tas nozīmē, ka sievietēm, lai uzdrošinātos vilkt košu apģērbu un piesaistīt apkārtējo uzmanību, ir vispirms nepieciešams sevi patiesi mīlēt un apzināties savu skaistumu.”

Vairāk nekā puse sieviešu (64%) atzīst, ka tērpjas krāsainās vai košās drēbēs brīvajā laikā. Savukārt uz darbu tikai 5% sieviešu uzdrīkstas vilkt krāsainu apģērbu.

“”Dove” piedāvā dezodorantu līniju ar nosaukumu “Invisible Dry 100 Colours”, kas neatstāj baltus un redzamus traipus, kā arī nerada apģērba krāsas izmaiņas. Ar šo dezodorantu vēlamies iedrošināt nēsāt krāsainu apģērbu un justies labi, neuztraucoties par dezodorantu radītajiem traipiem uz krāsainā apģērba,” saka “Dove” dezodorantu zīmola vadītāja saka Evita Meiere.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.