Aptauja: Pavasaris iedvesmo! Cilvēki vairāk staigās, iepirksies, sportos 0
Vairāk nekā puse jeb 55% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem šajā pavasarī plāno vairāk uzturēties svaigā gaisā, liecina pētījumu kompānijas Kantar TNS marta sākumā veiktā aptauja.
Ceturtā daļa iedzīvotāju (24%) šajā pavasarī gribētu uzsākt sportot vai vairāk nodarboties ar sportiskām aktivitātēm. Piektā daļa iedzīvotāju līdz ar pavasara atnākšanu sagaida pozitīvas pārmaiņas – vai nu darbā, vai privātajā dzīvē (attiecīgi 21% un 20%).
Gandrīz piektā daļa iedzīvotāju plāno pavasarīgus atjaunināšanas darbus – vau nu tas būtu remonts dzīvesvietā (17%), vai savas garderobes atsvaidzināšana ar jaunām drēbēm vai aksesuāriem (16%). Jāatzīmē, ka desmitā daļa iedzīvotāju (10%) šopavasar plāno arī sava vizuālā tēla izmaiņas, piemēram, uztaisīt jaunu matu sakārtojumu. Savukārt vēl desmitā daļa iedzīvotāju (11%) plāno ieguldīt savā personīgajā attīstībā, apmeklējot kādus kursus vai iegūstot izglītību.
Pavasaris ir labs laiks, kad var uzsākt kaut ko jaunu – gandrīz desmitā daļa iedzīvotāju (7%) šopavasar gribētu izmēģināt kādu jaunu hobiju, vai arī veikt kādus lielus pirkumus, kā, piemēram, nopirkt dzīvokli vai automašīnu, vai kādu lielo sadzīves tehniku (arī to plāno 7% iedzīvotāju).
Sociālā statusa aspektā vērojams, ka uzņēmumu vadītāji un speciālisti (kas parasti dienas lielāko daļu pavada telpās), šopavasar biežāk nekā citi gribētu vairāk uzturēties svaigā gaisā. Savukārt bezdarbnieki cer uz pozitīvām pārmaiņām savā darba dzīvē, kas varētu veicināt arī pozitīvas pārmaiņas viņu privātajā dzīvē.
Pavasarī uz lielākiem finansiāliem darījumiem biežāk ir noskaņoti iedzīvotāji ar augstiem ienākumiem – ja ģimenes ienākumi ir vienu cilvēku pārsniedz 700 EUR mēnesī, tad viņi drīzāk būs tie, kas šopavasar pirks jaunu automašīnu, dzīvokli vai kādu lielo sadzīves tehniku.
Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar TNS laikā no 2018. gada 6. līdz 8. martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 869 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 60 gadiem.
Kantar TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.