Publicitātes foto.

Aptaujā noskaidroti šoferu paradumi: vai uzmanīgāk brauc ar dienesta vai privāto auto? 1

57 % autovadītāju atzīst, ka pie dienesta auto stūres izjūt lielāku atbildības sajūtu un braucot ir uzmanīgāki, nekā vadot personīgo auto, tā liecina “Volkswagen” komerctransporta veiktā aptauja. Tikmēr katrs ceturtais, tas ir, 24 % šādam apgalvojumam nepiekrīt, tā portālu “La.lv” informēja “Volkswagen” Sabiedrisko attiecību vadītāja Aleksandra Kostjukoviča.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Par to, ka autovadītāji pie darba auto stūres ir uzmanīgāki, liecina arī viņu braukšanas paradumi: aptaujas rezultāti rāda, ka, esot pie personīgā auto stūres, autovadītāji daudz biežāk mēdz neievērot CSN, piemēram, pārkāpt atļauto ātrumu. Kopumā 93 % personīgā auto vadītāju atzina, ka pie sava auto stūres ne vienmēr ievēro CSN, tostarp 16 % to dara bieži, 42 % – ik pa laikam, bet 35 % – reti. Tikmēr, vadot dienesta auto, CSN neievērot mēdz 64 % aptaujāto, tostarp 14 % – bieži, 21 % – ik pa laikam, bet 29 % – reti.

Runājot par CSN pārkāpumiem pie sava auto stūres, kā biežāko respondenti minējuši atļautā ātruma pārsniegšanu, īpaši veicot apdzīšanas manevru. Pie pārkāpumiem aptaujātie minējuši arī apstāšanos neatļautās vietās, nepiesprādzēšanos un viedtālruņa lietošanu braukšanas laikā.

CITI ŠOBRĪD LASA
Arī runājot par pārkāpumiem pie dienesta auto stūres, respondenti visbiežāk min atļautā ātruma pārsniegšanu.

Minēta arī ieteicamās distances un trajektorijas neievērošana, tomēr neviens no aptaujātajiem nav norādījis uz nepiesprādzēšanos vai, piemēram, viedierīces lietošanu dienesta auto vadīšanas laikā.

“Atšķirības paradumos pie personīgā un dienesta auto stūres visdrīzāk skaidrojamas ar apziņu, ka darba auto tomēr nav personīgais īpašums, par kuru atbildību uzņemamies paši, bet gan kompānijas uzticēts instruments ērtākai darba pienākumu veikšanai. Mani kā uzņēmēju priecē apziņa, ka autovadītāji, acīmredzot, pret svešu īpašumu izjūt lielāku atbildību nekā pret savējo. Jāatzīst, ka, laikam ejot, paplašinās arī komerctransportu piedāvājums, un, ja darbiniekam uztic jaunu un kvalitatīvu auto modeli, tas, visticamāk, spēcina gan atbildības sajūtu pie stūres, gan arī stiprina lojalitāti uzņēmumam,” skaidro “Volkswagen” komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners.

Arī avārijas situācijas aptaujātajiem autovadītājiem retāk gadījušās pie dienesta spēkrata stūres.

64 % aptaujāto atzina, ka, vadot dienesta automobili, nekad nav piedzīvojuši avārijas situācijas. Savukārt, vadot personīgo auto, avārijas situācijas nekad nav piedzīvojuši 47 % respondentu.

Aptaujā gan arī noskaidrots, ka auto tehniskajam stāvoklim šoferi lielāku uzmanību pievērš, esot pie personīgā spēkrata stūres (35 %), salīdzinājumam – pie dienesta auto stūres – tie ir 6 %. Tikmēr vairāk nekā puse aptaujāto (52 %) atzīst, ka abos gadījumos automobiļa tehniskajam stāvoklim velta līdzvērtīgu uzmanību.

Lai noskaidrotu, vai un kā mainās šoferu paradumi pie personīgā un dienesta auto stūres, 2018. gada augusta beigās tika organizēta aptauja, tiešsaistē aptaujājot 294 autovadītājus.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.