Aptauja: Latvijas uzņēmumi digitālajai transformācijai vēl nav gatavi 0
Latvijas uzņēmumi ir tikai digitalizācijas ceļa sākumposmā, secināts Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) veiktajā Latvijas nozaru asociāciju aptaujā.
Kā galvenie šķēršļi tiek minēti finanšu un zināšanu trūkums. Lai mudinātu Latvijas uzņēmumus ieviest jaunākās tehnoloģijas, LIKTA uzsāk izglītojošu kampaņu “Gudrā Latvija”.
“Beidzot tas brīdis ir klāt! Vairums Latvijas nozaru uzņēmumu saprot, ka digitālo transformāciju vairs nedrīkst atlikt, jo digitalizācija tuvākajā laikā ļoti ietekmēs Latvijas uzņēmējdarbību. Tomēr reāla moderno tehnoloģiju ieviešana vēl ir pārāk lēna. Uzņēmumu digitalizācijai ir jākļūst par ikviena vadītāja prioritāti. Apzināmies, ka zināšanu līmenis uzņēmumu vadītājiem ir ļoti dažāds, tāpēc LIKTA un tās biedri ir gatavi palīdzēt uzsākt digitālās pārmaiņas,” norāda Signe Bāliņa, Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (LIKTA) asociācijas prezidente.
Lai izglītotu uzņēmumus, LIKTA kopā ar IKT nozares uzņēmumiem Edisoft, Microsoft Latvia, Lursoft, VISMA un ELVA uzsāk izglītojošu kampaņu “Gudrā Latvija” ar mērķi mudināt Latvijas vidējo un mazo uzņēmumu vadītājus sākt ieviest savos uzņēmumos IT risinājumus.
20% asociāciju norāda, ka ir ieviesti pamatrisinājumi, lēnām tiek apgūti jaunākie risinājumi, taču pārliecinoši lielākā daļa jeb puse ir ieviesuši tikai dažus pamatrisinājumus. Kritiskā situācijā ir tie 10% Latvijas nozaru asociāciju, kas atzīst, ka vēl tikai domā par IT risinājumu ieviešanu uzņēmumos.
Mākoņdati un IT drošība saprotami, lielie dati un blokķēdes vēl nē
Aptaujā secināts, ka starp modernākajiem un pazīstamākajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem, kam asociāciju vadītāji saredz pielietojumu savās nozarēs ir datu vizualizācija, mākoņdati un rūpes par datu drošību.
“Informācijas tehnoloģijas veicina inovācijas, savukārt inovācijas rada jaunas uzņēmējdarbības iespējas. Microsoft mērķis šīs kampaņas ietvaros ir izglītot citās nozarēs strādājošos par jaunāko tehnoloģiju izmantošanas scenārijiem ikvienā uzņēmumā neatkarīgi no tā lieluma un pārstāvētās nozares un veicināt, to, ka uzņēmumos tehnoloģiju izmantošana kļūst par ikdienas sastāvdaļu, veicinot to attīstību un izaugsmi,” skaidro Microsoft vadītāja Baltijā Renāte Strazdiņa.
Nozaru asociāciju vadītāji atzīst, ka finanšu trūkums uzņēmumos, kā arī informācijas un zināšanu trūkums par pieejamajiem IT risinājumiem ir galvenie šķēršļi aktīvākai uzņēmumu digitālajai transformācijai.
Uzņēmumi norāda, ka tiem visvairāk palīdzētu atbalsts informācijas iegūšanā gan par modernākajiem, gan pamata IT risinājumiem, kā arī apkārtējās sabiedrības, klientu, darbinieku un valsts iestāžu amatpersonu izglītošana par digitālo transformāciju.
Kampaņas dalībnieki: LIKTA, Edisoft, Microsoft Latvia, Lursoft, VISMA un ELVA.