Aptauja: Latvija visiecienītākās ir gaišā alus šķirnes 0
Alu patērē vairāk nekā puse jeb 66% Latvijas iedzīvotāju, turklāt visiecienītākās ir gaišā alus šķirnes, liecina jaunākā nozares apskata “Maxima mazumtirdzniecības kompass” dati.
Vienlaikus būtiski augusi craft jeb amatalus popularitāte – šā gada pirmajā pusē tā pārdošanas apjomi palielinājās par 159% salīdzinājumā ar attiecīgu periodu pirms gada.
Kā norāda “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa, salīdzinot alus patēriņu pēc uzņēmuma pārdošanas datiem, Latvijā gaišais alus veido lielāko daļu jeb 87,7% no alus pārdošanas apjomiem.
“Jāatzīst, ka gaišais alus ir vispieprasītākais alus visās Baltijas valstīs, Igaunijā tas veido 87,0% no kopējā apgrozījuma. Savukārt Lietuvas iedzīvotāji to patērē krietni mazāk – no pārdotā alus apjoma tas sastāda 76,4%,” norādīja Kaktiņa.
Lietuvā, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, pieprasītāks ir tumšais alus, tā popularitāte pēdējo gadu laikā pieaugusi visās Baltijas valstīs. Igaunijā un Lietuvā krietni populārāks nekā Latvijā ir kviešu alus. Lietuvas iedzīvotāji vairāk sākuši iecienīt bezalkoholisko alu – tā apgrozījums no kopējā pārdotā alus apjoma palielinājies gandrīz piecas reizes.
“Maxima Latvija” pārdošanas dati liecina, ka alus pērn veidoja 3,4% no pirkumu groza, kas ir par 0,4 procentpunktiem vairāk nekā gadu iepriekš. Viens no faktoriem, kas varēja veicināt alus pieprasījumu, ir pērnā īpaši karstā vasara. Salīdzinot patēriņu starp Baltijas valstīm, Lietuvā iedzīvotāji alum atvēl lielāku daļu no sava pirkuma groza nekā citas Baltijas valstis jeb 3,9%, savukārt Igaunijas iedzīvotāji – 3,3%.
Kā ziņots, “Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem.
Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019.gada aprīlī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.