Foto: Evija Trifanova/LETA

Aptauja: Latvijā 71% iedzīvotāju bērnu skolas gaitām prioritāri iegādājās apģērbu un apavus 0

Latvijā 71% aptaujāto iedzīvotāju ikgadējām bērnu skolas gaitām prioritāti iegādājas apģērbu un apavus, liecina tirdzniecības centra “Domina Shopping” aptauja par Latvijas ģimenes iepirkšanās tendencēm.

Reklāma
Reklāma
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku! 44
Lasīt citas ziņas

Tāpat 52% iedzīvotāju uzskata, ka svarīgākais pirkums ir kancelejas preces, 40% – sporta apģērbs un apavi un 25% skolas soma.

Aptaujā noskaidrots, ka kancelejas preču iegādei īpašu aktualitāti piešķir vecāki, kuru bērni mācās vispārizglītojošās skolās (84%). Sporta apģērbu un apavu iegāde visaktuālākā ir ģimenēm, kurās aug sākumskolas (61%) un pamatskolas vecuma bērni (58%), bet skolas somas iegādes svarīgumu izceļ pamatskolnieku vecāki (41%). Pirmais rakstāmgalds (23%) un pirmais mobilais tālrunis (19%) izteikti biežāk ir atrodams sākumskolas vecāku aktuālo pirkumu sarakstā. Savukārt dāvanu karti dāvina kā atbalstu studentiem (13%).

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā liecina aptaujas dati, 40% aptaujāto vecāku apģērba iegādi sava bērna ikdienas gaitām atliek uz pēdējo brīdi. Šādi visbiežāk rīkojas pamatskolnieku (57%), viduskkolnieku (53%) un sākumskolnieku (50%) vecāki.

Aptaujā secināts, ka Latvijas ģimenēs 72% aptaujāto vecāki iepērkas kopā ar bērniem, ļaujot izvēlēties tīkamākās un finansiāli izdevīgākās lietas. Taču, ja ģimenē aug bērnudārznieks, tad 47% aptaujāto vecāku dodas uz veikalu, atstājot bērnu mājās. Savukārt, ja ģimenē aug vidusskolnieks (83%) vai students (87%), mājās paliek vecāki, jo šajā vecumā bērni jeb jaunieši ir gana pieauguši un patstāvīgi, lai varētu iepirkties bez pieaugušo klātbūtnes.

“Domina Shopping” aptauja tapusi sadarbībā ar pētījumu kompāniju “Snapshots” šī gada augustā, aptaujājot Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem, tai skaitā ģimenes ar bērniem, kuri apmeklē bērnudārzu, skolu vai augstskolu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.