Aptauja: Iedzīvotāji šogad plāno aizņemties naudu galvenokārt mājokļa remontam un ceļojumiem 0
Jauno desmitgadi liela daļa Latvijas iedzīvotāju iesākusi ar optimisma pilnu skatu nākotnē un šogad plāno gan uzlabot dzīves apstākļus, gan iepriecināt sevi ar atpūtas braucieniem. Tāds secinājums izriet no specializētās kredītu bankas “Bigbank” veiktās aptaujas rezultātiem.
Uzlabos dzīves apstākļus
Pētījuma dati liecina, ka cilvēki jūtas finansiāli stabili un tas viņus iedrošina plānot apjomīgākus ieguldījumus nekustamajā īpašumā un izklaidē.
Atbildot uz jautājumu, kam šogad plāno novirzīt naudas līdzekļus, lielākā daļa bankas kredītņēmēju atzina, ka vēlētos uzlabot dzīves vidi.
51% respondentu iecerējis veikt mājokļa remontu, vēl 19% apsver iespēju iegādāties jaunu dzīvokli, bet 6% – māju. Piektā daļa aptaujāto jeb 21% domā par jaunas sadzīves tehnikas iegādi, arī tādā veidā paaugstinot dzīves apstākļus.
Pārvietošanās komfortu ar jaunāku vai ērtāku automašīnu uzlabot gribētu 21% kredītņēmēju, savukārt jaunu zināšanu iegūšana galvenā prioritāte ir tikai 3% respondentu, kuri ieplānojuši uzsākt studijas augstskolā.
Atvēlēs līdzekļus sevis lutināšanai
Aptaujas dati rāda, ka iedzīvotāji šogad ieplānojuši arī palutināt sevi, jo gandrīz pusei gada lielāko tēriņu sarakstā ir ierakstīta došanās ceļojumā. 46% aptaujāto atzīst, ka brīvdienās plāno doties vismaz vienā ceļojumā ārpus valsts.
“Turpinoties ekonomiskai izaugsmei un strādājošo ienākumiem aizvien pieaugot, cilvēki vēlas veikt fundamentālākus dzīves apstākļu uzlabojumus. Par to liecina augstais to respondentu īpatsvars, kuri apsver jaunas mājvietas iegādi.
Nekustamā īpašuma pirkšana parasti ir rūpīgi pārdomāta ilgtermiņa investīcija, un cilvēki par labu šādam lēmuma nosliecas lielākoties tad, kad jūt finansiālu stabilitāti – gan personīgo, gan valsts līmenī,” skaidro “Bigbank Latvija” vadītājs Ģirts Kurmis.
Plāno ieguldījumus
Augsto patērētāju pārliecības līmeni apstiprina arī plānotie ieguldījumi tuvākajos trīs gados. Šajā laika posmā mājokļa remontu ieplānojuši 30%, dzīvokļa iegādes 17% un mājas pirkšana 15% iedzīvotāju, kamēr 22% papildinās dzīves telpu ar jaunu ledusskapi, veļas mašīnu vai kādu citu sadzīves tehniku.
Nākamie trīs gadi ienesīgi solās būt arī auto tirgotājiem, jo 29% aptaujāto ir apņēmības pilni tikt pie jauna spēkrata, bet studijas interesē vien 4% iedzīvotāju.
Ceļojumi, kas daudzās ģimenēs kļuvuši par neatņemamu brīvdienu sastāvdaļu, arī nākotnē saistīs lielu daļa iedzīvotāju.
Apņēmību doties kādā tūrisma braucienā nākamajos trīs gados paudis 41% aptaujāto.