Aptauja: apģērbā latvietes skatās uz praktiskumu, igaunietes un lietuvietes – uz cenu. Citi stila paradumi 0
„Stilago veica pētījumu, kurā vēlējāmies noskaidrot galvenos ģērbšanās paradumus latvietēm, lietuvietēm un igaunietēm,” skaidro iepirkšanās kluba Stilago.lv pārstāve Katrīna Dorošenoka.
Mūžīgā cīņa – kuras valsts sievietes ir modernākās? Kā atzīst pašas aptaujātās sievietes, visvairāk aktuālajiem modes trendiem seko līdzi latvietes, tikai pēcāk – lietuvietes un igaunietes. Šo faktu pierāda arī tas, ka latvietes ikdienā visbiežāk ir iecienījušas valkāt tieši modīgos kombinezonus un šobrīd tik aktuālos sporta apavus.
Savukārt, izvēloties apģērbu, lietuvietes un igaunietes skatās uz kvalitāti, tikai pēc tam seko cena, tikmēr latvietes, izvēloties apģērbu, dod priekšroku praktiskumam. To lieliski pierāda, piemēram, fakts, ka vairākums aptaujāto latviešu sieviešu izvēlas tieši melnas krāsas apavus, jo kas gan varbūt praktiskāks un klasiskāks par melnām augstpapēžu laiviņām?
Kā atklāja pētījums, vissievišķīgākās ir tieši lietuvietes, jo ikdienā vismaz 45% no aptaujātajām lietuvietēm izvēlas valkāt apavus, kuru papēža augstums ir 7 – 10 cm. Lai vēl vairāk izceltu savu sievišķību, lietuvietēm visbiežāk patīk tērpties kleitās vai svārkos. Arī dodoties uz ziemīgu randiņu, šīs sievišķīgās būtnes izvēlas augstpapēžu apavus, kleitu un klasisku mēteli. Turpretim teju puse (49%) no aptaujātajām sievietēm Latvijā uz randiņu būtu gatavas doties biksēs, adītā džemperī un zābakos.
Tomēr par drosmīgākajām varam atzīt latvietes, jo katra trešā no aptaujātajām sievietēm savu apģērbu ir gatava papildināt ar ekstravagantiem un pamanāmiem aksesuāriem, savukārt viskonservatīvākās ir igaunietes, jo 65% no aptaujātajām igauņu sievietēm tikai ļoti retos gadījumos izvēlēsies pamanāmus un košus aksesuārus.
Un, protams, ir vērtības, kurās sakrīt teju ikvienas sievietes viedoklis, vismaz Baltijas valstu sievietes šeit ir vienisprātis – mazā melnā vakarkleita. Šo kleitu jau 20.gadsimta 20.gados radīja Koko Šanele ( Coco Chanel), un aizvien tā ir nezūdoša vērtība teju ikvienas sievietes garderobē. 40% no visām aptaujātajam sievietēm tieši mazo melno vakarkleitu izvēlētos, dodoties uz restorāna atklāšanu.
Iepirkšanās kluba Stilago.lv klientu interneta aptauja tika veikta no 13.oktobra līdz 30.oktobrim, kopumā visās trijās Baltijas valstīs tajā piedalījās 2860 respondentu.