Covid-19 ēra atgriežas? Infekcijas izplatība likusi pieņemt lēmumus par skolu slēgšanu un ierobežojumu atjaunošanu 241
Vairākās pasaules valstīs novērots Covid-19 izplatības pieaugums. Infekcijas izplatība likusi pieņemt lēmumus par skolu slēgšanu un pandēmijas ēras ierobežojumu atjaunošanu. Speciālisti ar bažām gaida jaunā mācību gada sākumu, kad mācības atsāks miljoniem skolēnu.
Par skolu slēgšanu un pāriešanu uz tālmācību paziņojušas skolas divos ASV štatos, kuros ir palielinājies Covid-19 gadījumu skaits, raksta izdevums “Daily Mail”.
Alabama un Tenesī paziņoja par divu skolu slēgšanu, kas skāra vairāk nekā tūkstoti bērnu, tikai dažas dienas pirms jaunā mācību gada sākuma. Noteikts, ka bērniem mācības notiks tiešsaistē.
Ierobežojošie pasākumi sāk atgādināt Covid-19 pandēmijas sākumposmu, norāda izdevums.
Pāreja uz tālmācību notikusi, neraugoties uz daudzajiem pierādījumiem, ka tā traucē bērnu mācībām, sociālajai mijiedarbībai un spējai attīstīt dabisko imunitāti pret izplatītām infekcijām. Turklāt pastāv bažas, ka turpmākajos mēnešos skolēnus sagaida vēl vairāk ierobežojumu, jo daudzas skolās jaunais mācību gads vēl nav sācies.
Pēdējās nedēļās ASV ir palielinājies saslimšanas gadījumu skaits ar Covid-19, ko, domājams, izraisīja vasaras ceļojumi un pulcēšanās.
Pēdējā pieejamajā nedēļā līdz 17. augustam 18 % uztriepumu bija pozitīvi uz vīrusu, kas ir par 40 % vairāk nekā mēnesi iepriekš. Tomēr šis līmenis ir daudz zemāks nekā pandēmijas smagākajās dienās, kad vīrusu konstatēja vairāk nekā 30 % testu.
Arī hospitalizāciju un nāves gadījumu skaits ir daudz zemāks nekā pandēmijas agrākajos periodos, lai gan nedaudz pieaug – eksperti apgalvo, ka lielākajai daļa cilvēkiem ir viegla saslimšana, jo iepriekš iegūta imunitāte.
Kopš pandēmijas ir publicēti vairāki pētījumi, kuros brīdināts, ka tālmācība kaitē bērnu attīstībai.
Starp tiem ir arī Hārvarda, Stenfordas un Džona Hopkinsa universitātes pētnieku darbs “Izglītības atveseļošanas rādītāji”, kurā analizēti dati no 7800 skolu rajoniem, lai noteiktu tālmācības ietekmi.
Tajā tika konstatēts, ka skolēni tajos rajonos, kuros 2020.-2021. mācību gada lielāko daļu bija ieviesta tālmācība, vidēji vairāk nekā par pusi pakāpes atpalika matemātikā. Salīdzinājumam – tajos, kur attālinātās mācības bija pieejamas tikai nedaudz vairāk nekā trešdaļu mācību gada, atpalicība bija tikai nedaudz vairāk nekā par trešdaļu klases.
Citā pētījumā, kas publicēts 2022. gada sākumā, pēc 7,3 miljonu eksāmenu rezultātu analīzes tika konstatēts, ka 2020. un 2021. gadā bērniem matemātikā un lasīšanā bija sliktāki rezultāti nekā pirms pandēmijas sākšanās. Apvienotajā Karalistē eksperti ir nākuši klajā ar apgalvojumu, ka slēgšana ir radījusi “ilgstošu un laikmetu noteicošu” kaitējumu bērnu izglītībai, ko bija iespējams novērst.