Apdrošinātājs: ilgtermiņā OCTA cenas kļūs godīgākas 0
Ilgtermiņā transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas jeb OCTA polišu cenas kļūs godīgākas, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja “PZU Lietuva” Latvijas filiāles direktors Deivids Raipa.
Viņš atzina, ka PZU netic konkurencei ar cenu, pat ja runa ir par obligātajiem apdrošināšanas produktiem. “Domājam, ka tirgum ir jābūt godīgam pret visiem. Ja kāds apdrošināšanas segments tirgū ilgtermiņā strādā ar zaudējumiem, tas nozīmē, ka tirgus nav spējis noregulēt klientiem godīgu cenu veidošanos,” teica Raipa.
Viņš atzīmēja, ka PZU vēlas nodrošināt katram klientam godīgu cenu. Tas nozīmē, ka zaudējumus nesoši klienti par OCTA maksā vairāk un otrādi – drošāk braucoši autovadītāji maksā labāku cenu ar polisi. Tāpēc PZU sola lielu uzmanību pievērst klientu novērtēšanai.
“PZU Lietuva” Latvijas filiāles direktors vērtēja, ka Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs (LTAB) ir ļoti labi attīstīts, ir pieejams daudz datu, lai varētu novērtēt, analizēt klientus. Šo ceļu PZU plāno izmantot, konkurējot tirgū OCTA segmentā. LTAB pieejamie dati ļauj sīki segmentēt klientus un atrast katram no šiem segmentiem piemērotāko pakalpojuma cenu. Tas ir atslēgas princips, lai OCTA segmentā ilgtermiņā ieņemtu veiksmīgu vietu, uzskata Raipa.
“Varbūt pirmajā gadā PZU neiekaros lielu tirgus daļu, taču ticam stabilai izaugsmei. Dosim arī ieguldījumu tirgus attīstībā kopumā, neradot vēl papildu spiedienu uz OCTA cenām,” sacīja uzņēmuma pārstāvis.
Raipa stāstīja, ka Polijā pirms kāda laika arī OCTA produkts bija zaudējumus nesošs, līdzīgi kā tas pašlaik ir Latvijā. Tomēr polišu cenas tirgū sāka kāpt, un patlaban situācija Polijā jau ir mainījusies.
Latvijā šogad auguši OCTA apdrošināšanas nozares zaudējumi – pirmajā pusgadā zaudējumi ir vairāk nekā divi miljoni latu.