Foto – LETA

Apdrošinātāji nevienojas par tiešās zaudējumu regulēšanas ieviešanu 0

Tieši pirms gada tika pieņemtas OCTA likuma izmaiņas, kas paredz ieviest tiešo zaudējumu regulēšanu. Tas nozīmē, ka cietušais OCTA klients varētu pieteikt atlīdzību tam apdrošinātājam, pie kura viņš OCTA polisi ir iegādājies, nevis avāriju izraisījušā autovadītāja apdrošinātājam.


Reklāma
Reklāma

 

“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

Taču pēc pēdējām diskusijām šā gada augustā apdrošinātājiem vēl aizvien nav izdevies vienoties par savstarpējo norēķinu sistēmu. Lai arī daudzi no apdrošinātājiem diskusiju laikā atbal-stīja šīs sistēmas ieviešanu, nespēja vienoties un ieilgušās pārrunas sekmējušas to, ka vairāki apdrošināšanas tirgus spēlētāji atsakās pievienoties šai sistēmai. Līdztekus tam apdrošinātāji arvien vairāk domā par klientu servisa un produkta uzlabošanu, ne tikai konkurējot ar izdevīgāko cenu, bet arī piedāvājot dažādus papildu ieguvumus.

Piemēram, apdrošināšanas kompānija “BTA” pie ierastās OCTA polises piedāvā iegādāties papildu pakalpojumu – juridisko palīdzību un juridisko izdevumu atlīdzināšanu. Tas būs spēkā OCTA polises darbības laikā un Eiropas ekonomiskās zonas valstīs vai valstīs, kuras klients būs deklarējis OCTA apdrošināšanas līgumā. Šā pakalpojuma galvenais mērķis ir atvieglot zaudējumu atlīdzības saņemšanas procesu par ceļu satiksmes negadījumu, kā arī saņemt cita rakstura juridisko palīdzību, piedaloties ceļu satiksmē. Tāpat šis pakalpojums ļaus klientiem ietaupīt līdzekļus uz juristu pakalpojumu rēķina strīdu gadījumos, ko uzņemas apmaksāt “BTA”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kompānija piedāvā juridisko palīdzību klientu tiesību aizstāvēšanai arī ar satiksmes negadījumu saistītās civillietās, kā arī kriminālprocesā, kas uzsākts Baltijas valstīs un kura ietvaros klients pretendē uz zaudējumu atlīdzināšanu. Tiks sniegta palīdzība arī administratīvajās lietās, kas saistītas ar Latvijā fiksētu ceļu satiksmes pārkāpumu.

“BTA” klientu aptaujas rezultāti liecinot, ka lielākā daļa cilvēku nemēģina noprotestēt nepamatoti uzliktus sodus vai risināt problēmas pat tad, ja zina, ka nav vainīgi. Tagad klientu vārdā šādas situācijas apņemas risināt apdrošinātājs.

Savukārt apdrošināšanas sabiedrība “ERGO” jau pirms diviem gadiem pēc brīvprātības principa sāka piedāvāt iespēju saviem klientiem iegādāties produktu “DubultOCTA”, kas papildus standarta OCTA polises segumam paredz arī tiešās regulēšanas pakalpojumu. Saskaņā ar “ERGO” datiem šobrīd vidēji katra sestā OCTA polise tiek iegādāta ar iespēju pēc iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā atlīdzību par nodarītajiem zaudējumiem transportlīdzeklim pieteikt nevis pie vainīgā apdrošinātāja, bet pie sava.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.