Apdrošināšana īsziņā 0
Mobilo sakaru operators “Tele 2” paziņojis, ka līdz gada beigām paplašinās savu pakalpojumu klāstu Latvijā, sadarbībā ar apdrošināšanas AS “Balta” sākot piedāvāt arī apdrošināšanas pakalpojumus. Lai arī citur pasaulē apdrošināšana ar mobilo sakaru operatoru starpniecību jau ir ierasta, Latvijā tas būs jaunums.
Atgādinās galamērķī
Vispirms līdz decembra sākumam “Tele 2” sāks ceļojumu apdrošināšanas tirdzniecību saviem klientiem ar īsziņu starpniecību. Ierodoties kādā citā valstī, vienlaikus ar informāciju par viesabonēšanas tarifiem “Tele 2” abonenti saņems arī atgādinājumu, ka viņiem ir iespēja iegādāties ceļojuma apdrošināšanu.
Lai to izdarītu, vien jānosūta īsziņa ar dienu skaitu, kurām apdrošināšana vajadzīga, un savu personas kodu. Četru stundu laikā pēc tam klients saņems atbildes īsziņu ar savas polises numuru, termiņu un apdrošinātāja kontakttālruni. Līdz ar to būs stājies spēkā “Tele 2” klienta līgums ar AS “Balta”. Vismaz sākotnēji šādi varēs saņemt tikai vienu noteiktu ceļojuma apdrošināšanas komplektu, kurā ietilpst medicīnisko un repatriācijas izdevumu kompensācija, nelaimes gadījumu apdrošināšana, pases un naudas nozaudēšanas apdrošināšana, civiltiesiskā apdrošināšana, bagāžas apdrošināšana un zaudējumu kompensācija ceļojuma atcelšanas, pārtraukšanas vai aizkavēšanās gadījumā.
Polises cena neatkarīgi no ceļojuma galamērķa visā pasaulē būs viena – 1,49 lati. “Tele 2” komercdirektors Jānis Spoģis to raksturo kā vispārīgu un plašu apdrošināšanas polisi vidusmēra klientu vajadzībām par samērā labu cenu.
Jāpiebilst, ka ar īsziņas palīdzību šī mobilo sakaru operatora klienti varēs apdrošināt ne tikai sevi, bet arī jebkuru savu līdzbraucēju neatkarīgi no tā, vai viņš izmanto vai neizmanto “Tele 2” pakalpojumus. Maksa par visām iegādātajām apdrošināšanas polisēm tiks pieskaitīta nākamajam klienta telefona rēķinam.
“Tele 2” AB grupa piedāvā fiksēto un mobilo sakaru, datu pārraides un interneta pakalpojumus 11 valstīs, un Latvija būs pirmā, kur tā izmēģinās arī apdrošināšanas tirdzniecību. AS “Balta” korporatīvo partneru pārvaldes vadītājs Kaspars Lukačovs gan informē, ka ar apdrošināšanas pakalpojumiem ar SMS starpniecību jau ir pazīstama liela daļa Eiropas valstu un tie pieejami arī mūsu kaimiņos Igaunijā. J. Spoģis cer, ka jau sākotnēji šo apdrošināšanas iespēju izmantos vismaz 5 līdz 10 procenti visu uzņēmuma klientu, kuri dodas privātos ceļojumos.
Apdrošinās telefonus
Mazliet vēlāk – līdz nākamā gada sākumam – “Tele 2” sāks apdrošināt arī savu klientu uz nomaksu pirktos telefonus. Līdz ar līgumu par jauna telefona iegādi uz nomaksu “Tele 2” piedāvās noslēgt vienošanos arī par tā apdrošināšanu. Tas sadārdzinās ikmēneša telefona rēķinu par pusotru līdz desmit latiem, taču nodrošinās, ka telefona nozaudēšanas, saplēšanas vai zādzības gadījumā, klientam iegādājoties uz nomaksu jaunu aparātu, iepriekšējā telefona mēneša maksa vairs nebūs jāmaksā.
K. Lukačovs atklāj, ka šis apdrošināšanas veids kļuvis aktuāls visā pasaulē jau līdz ar pirmo viedtelefonu parādīšanos tirgū. Parasti tiek nošķirti bojājumu un zādzības riski, paredzot iespēju klientiem šo risku apdrošināšanu iegādāties atsevišķi.
“Šāds pakalpojums pieejams gan virknē Eiropas valstu, gan Latīņamerikā, un to nodrošina lielākie mobilo sakaru operatori, sadarbojoties ar apdrošinātājiem. Strauji attīstījies ir “Vodafone”, piedāvājot savus pakalpojumus virknē uzņēmuma pārstāvēto valstu. Lai arī Latvijā šāds pakalpojums klientiem vēl nav pieejams, “Bite” klienti Lietuvā to jau var saņemt,” skaidro apdrošināšanas speciālists.