PP100 komanda – no kreisās Jānis Horeliks, Andris Dambis, Rīss Milens, Ingus Ulmis, Kristaps Dambis. “Drive eO”.
PP100 komanda – no kreisās Jānis Horeliks, Andris Dambis, Rīss Milens, Ingus Ulmis, Kristaps Dambis. “Drive eO”.
Publicitātes foto

Ap tālo virsotni – latviešu elektroauto atkal Amerikā 0

Rezervējiet laiku – nākamajā nedēļā būs atkal vakaros “jāpasēž internetā” – televīzijas tiešraides no dižā kalna joprojām nebūs. Letiņu prāta un roku darbs, amerikāņu lielmeistara vadīts, vēlreiz brauks uz augsto virsotni.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Leģendārās sacīkstes šogad notiek jau simto reizi. Īsi atgādinu par mūsu dalību tajās.

2013. – Auto “PP01”. Spožu cerību stars un avārija.

CITI ŠOBRĪD LASA

Stāsta Kristaps Dambis: – Trešo daļu no tikai šķietami garajām 24 treniņu dienām mums paņēma motoru (un to vadības bloku) piegādātāja “programmiskas” kļūdas. Kad beidzot tikām trasē, lielākā problēma bija “iemācīt” četrus motorus (katram ritenim savs) darboties sa­skaņoti. Dzesēšanas problēmas. Mēs tās paredzējām. Mēs veidojām iespējami labāko dzesēšanas sistēmu. Bet motori un invertori maksimālajos režīmos karsa par daudz. Sevišķi priekšējā tilta. Mēs turpinājām braukt treniņos, bet reizēm pavisam savādās piedziņas kombinācijās. Pat trīs riteņu piedziņa tika pamēģināta.

Līdz sacensībai izdevās visu kaut cik sakārtot (motorus pirms starta dzesējām pat ar sauso ledu), taču jāatzīst, ka Jānis sacīkšu dienā brauca ar tik ātru auto, kādu treniņos faktiski mēģinājis nebija. Tas un nelabvēlīgas laika apstākļu izmaiņas bija avārijas cēlonis.

2014. – “PP02”. Ambiciozs pieteikums un visai pieticīgi rezultāti.

Kristaps Dambis agrā pavasarī pirms starta: – Jau pērn Ogres elektromobiļa jaudas un svara attiecība bija labākā. Šogad kilovatu skaitu iecerēts divkāršot. Mērķis – uzvara absolūtā vērtējumā un trases rekords. Pēc finiša: Superauto un uzvaras plānam gan laika, gan naudas izrādījās pārāk maz. Un ceļā devās krietni lētāks un visai neparasts projekts, kurš tika prezentēts kā izpētes starpsolis nākamā gada uzvarai – pavisam maziņā un pēc izskata visai ikdienišķā Tesla “Roadster” automobilītis. Ne miņas no supermonstra. Nav četru motoru četriem riteņiem. Ir viens ļoti viegls dzinējs, aizmugures riteņu piedziņa caur reduktoru. Bet – jaudas un svara attiecība gan izcila. 500 ZS un tikai nedaudz vairāk par tonnu. Akumulatoru baterija – unikāla un vieglākā pasaulē.

2015. – “PP03”. Pirmajiem vairāk par 1000 kW.

“Mēs vēlamies kļūt par pirmajiem, kuri šajās sacensībās uzvar ar elektrisko sacīkšu auto,” saka Andris Dambis, “Drive eO” vadītājs.

Un rezultāti absolūtajā vērtējumā

 1. Rīss Millens (“Elec-Electric Modified”) 9:07.222
2. Nubiro Tadžima (“Elec-Electric Modified”) 9:32.401
3. Pauls Dalenbahs (“PPC-Open Wheel”) 9:36.496
4. Džefs Zvārts (“Time Attack-Time Attack1”) 9:46.243
5. Spensers Stīlijs (“PPC-Open Wheel”) 9:53.494
6. Klints Vahšolcs (“PPC-Open Wheel”) 9:55.479

Reklāma
Reklāma

Kā Dambis atvadu preses konferencē Rīgā teica, tā arī notika. Leģendārajās kalnā braukšanas sacensībās Amerikā ir uzvarēts. Malu malās gan daudzina amerikāņu pilotu, viņa pieredze un slava pat it kā mazina šā panākuma spožumu – nu kas tur sevišķs, tas taču Rīss Millens…

Bet uz auto priekšējā spārna Latvijas karodziņš. Un nosaukumā “eO” slēpjas “Oskars”, kurā savukārt – Ogres Servisa centrs. Un Andris ar dēlu un visu tehnisko un apkalpes komandu.

Triumfs jau bijis? Intervijās pēc pērnā finiša tomēr netrūka rūgtumiņa. Vajadzēja labāk. Deviņu minūšu robeža nav pārvarēta. Rīsa personiskais rekords nav 
labots. Ne viss izdevās, jo atkal pārāk īss un skops bija treniņu un tehnikas “noskaņošanas” laiks.

2016. – PP 100 (100 par godu sacīkstes jubilejai) – “Būsim perfekti gatavi”.

Nu ir savlaicīga un pilnvērtīga priekšspēle! Tieši tā, nevis vēl vairāk zirgspēku, ir galvenā šīgada iezīme. Pateicoties slavenā pilota sakariem, pateicoties Dambju mērķtiecībai, ekipāžai šogad ir sponsori, kuru spēks ļauj atrasties kalnā jau tagad, nedēļu pirms oficiālas un publiskas trases atklāšanas. Par atsevišķu samaksu iespējams piedalīties “riepu testa dienās”. Un mēs tur esam. Un esam ātrākie.

Ingus Ulmis savā “feisbuka” kontā raksta no Koloradospringsas: “Piektdien bija pirmie testi kalnā. Varējām nobraukt pilnu distanci no starta līdz virsotnei. Braucot ar šī gada jaudu, atklājās, ka vajag pamainīt priekšējā reduktora uzstādījumus un vēl mazliet jāpiestrādā pie bremžu regulējumiem, kā arī pilotam jāpierod pie jaunajām “Hankook” riepām, kuras ir izstrādātas speciāli priekš “PP100″ uz šo sacīksti.

Svētdienas pēdējie riepu testi mums bija no vidus līdz pašai augšai, vakardienas stūres iekārtas elementu maiņa attaisnoja cerības. Veicām divus braucienus, viss noritēja ļoti gludi. Arī šodien braucām kopā ar Acura rūpnīcas komandu kopā, kuri kopā ar Tajimu mums ir lielākie konkurenti. Diemžēl japānim ar Acura otrajā braucienā mazliet nepaveicās, jo īsi pirms finiša viņš nobrauca no trases. Cerams ka mehāniķiem pa nedēļu sanāks novērst defektus. Pašiem mums šī nedēļa bija diezgan smaga. Pa 7 dienām mums ir bijušas 5 pilnvērtīgas testu sesijas un esam atbraukuši no Kalifornijas uz Kolorado. Pēdējās pāris diennaktīs esam gulējuši aptuveni 4 stundas katrā. Baterijas ir mazliet nosēdušās visiem no mums. Gandarījums ir par to, ka daudz esam padarījuši. Praktiski esam gatavi sacensību nedēļai. Sīkumus pieslīpēsim nākamajā nedēļā. Rītdien nolēmām paņemt brīvu.”

Bet Rīss Millens savukārt piebilst: “Man ir patiešām liels gods un prieks vadīt tādu izcilu autobūves meistardarbu, kāds ir “Ogres servisa centra PP 100″.”

Līdz oficiālajai kvalifikācijai nedēļa, bet sacīkstes fināls būs pēcjāņu svētdienā. Uzvarēsim?

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.