Ap 900 jauniešu veic Swedbank piedāvāto gadījuma izpēti konkursa Bizness24h ietvaros 2
2. februārī tiešsaistē norisinājās uzņēmējdarbības veicināšanas konkursa Bizness24h 1. kārta. Konkursā piedalījās 843 vidusskolēni un studenti no visas Latvijas, kā arī pirmo gadu no tādām valstīm kā Spānija, Horvātija un Krievija. Jaunieši visas dienas garumā veica gadījuma izpēti jeb case study, ko šogad nodrošināja Swedbank, lai izcīnītu iespēju piedalīties konkursa 2. kārtā.
Jaunieši konkursa 1. kārtā risināja uzņēmumam aktuālu problēmsituāciju, kuru veidoja konkursa organizatori sadarbībā ar Latvijā lielāko banku Swedbank. Lai dalībniekiem palīdzētu radīt un izstrādāt problēmsituācijas risinājumu, dienas garumā jomu profesionāļi sniedza vairākas informatīvas lekcijas.
Swedbank uzņēmumu mārketinga projektu vadītājs Rūdolfs Puķītis dalās savās pārdomās par Banku augstskolas Studējošo pašpārvaldes rīkoto konkursu: “Swedbank viena no pamatvērtībām ir aktīvi līdzdarboties dažādās sabiedriski vērtīgās iniciatīvās, it īpaši tādās, kuras vērstas uz finanšu zināšanu apguvi. Šogad dalībnieki konkursa uzdevuma laikā iejutās jaunā uzņēmēja lomā, iedziļinoties uzņēmuma ikdienas vajadzībās un saprotot kādu lomu tajās spēlē finanses un banka.”
Praktiskās līdzdarbošanās nozīmi zināšanu apguves procesā akcentē arī Swedbank jauniešu segmenta mārketinga projektu vadītājs Varis Šipko: ”Ticu tam, ka labāk vienreiz piedzīvot pašam, nekā 10 reizes dzirdēt tikai teoriju. Konkursa laikā dalījāmies ne tikai ar papildus informāciju par bankas nozīmi uzņēmēja dzīvē, bet arī ar savu mārketinga pieredzi, taču vēl svarīgāk – jaunieši paši varēja radīt gan aizraujošas mārketinga idejas, gan veidus kā par tām paziņot visai pasaulei.”
Gadījuma izpēte ļauj dalībniekiem iejusties īsta uzņēmēja vietā, aprakstot, salīdzinot, novērtējot un izpētot iespējas uzņēmuma darbības paplašināšanai. Gadījuma izpētes metode mudina dalībniekus iepazīties ar reālu informāciju par uzņēmuma līdzšinējām biznesa aktivitātēm, kā arī analizēt pieejamo informāciju par tirgus situāciju konkrētajā nozarē, lai nonāktu pie savas unikālās idejas gadījuma izpētes risinājumam. Dalībnieki dienas laikā spēj izbaudīt gan uzņēmuma vadītāja, gan konsultantu lomas, simulējot stratēģijas procesu, radot jaunas idejas un plānojot mārketinga aktivitātes.
Jau pēc 3 nedēļām konkursa 2. kārtā spēcīgākās 100 komandas turpinās cīņu par titulu “Biznesa guru 2022”. Divu mēnešu garumā konkursa dalībniekiem būs unikāla iespēja izmēģināt savus spēkus reālajā biznesa vidē, iegūstot praktisku pieredzi e-komercijā un tiešsaistes pārdošanā. Tomēr tikai 25 komandas, kuras būs pierādījušas sevi konkursa 2. kārtā, tiks pie iespējas prezentēt savus rezultātus fināla žūrijai.
Bizness24h ir Latvijā lielākais ikgadējais izglītojošais uzņēmējdarbības veicināšanas konkurss Latvijā, kas paredzēts vidusskolas vecāko klašu skolēniem un studējošajiem jauniešiem vecumā no 15 līdz 25 gadiem. Konkursu organizē Banku augstskolas Studējošo pašpārvalde sadarbībā ar Banku augstskolu, Swedbank, Nordic Group un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru.
Komandas sacenšas savā starpā ne tikai par titulu “Biznesa Guru 2022”, bet arī par vērtīgām balvām no pasākuma atbalstītājiem savas uzņēmējdarbības attīstīšanai. Konkursa galvenā balva ir 2400€ studijām Banku augstskolā un naudas balva no Swedbank, otrās vietas ieguvēji tiks pie viedpulksteņiem no Pulsometrs.lv un trešās vietas ieguvēji iegūs savā īpašumā festivāla Summer Sound divu dienu biļetes.
Konkursa norises gaitai iespējams sekot līdzi konkursa mājaslapā www.bizness24h.lv vai Facebook lapā www.facebook.com/Bizness24h.