Publicitātes foto

Angļu augstākās sabiedrības tikumi un netikumi literatūras klasikas ekranizācijā 0

Angļu rakstnieces Džeinas Ostinas darbi vairākkārt adaptēti gan uz skatuves, gan lielā ekrāna. Nu kinoteātros nonākusi viņas romāna “Emma” ceturtā ekranizācija.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Lai tiktu ārā no “Rimi”, tagad vajag kuponu”- pircēji samulsuši, kā tikt ārā no veikala, ja nekas netiek nopirkts
Mājas
Ideālais banānu uzglabāšanas veids – tie nekļūs melni nedēļām ilgi
Kokteilis
atbildēt uz netaktiskiem jautājumiem? 6 ģeniālas etiķetes eksperta atbildes
Lasīt citas ziņas

Alīsija Silverstone, Gvineta Paltrova, Sonama Kapūra un nu arī Anija Teilore-Džoja ir iejutušās Emmas Vudhauzas lomā, Džeinas Ostinas romāna notikumus izdzīvojot uz lielā ekrāna, un katras versijas autoriem bijis cits piegājiens. Jaunākā filma pieder britu literatūras klasikas tradicionālo ekranizāciju sarakstam, to rotā asprātības, fantastiski tērpi un interjeri, un dialogos izskanējušais akcentē teju nepārejamo bezdibeni, kas šķir mūs no romāna notikumiem, kas pierakstīti pirms 200 gadiem.

Emma Vudhauza ir 21 gadu veca, apburoša un bagāta sieviete, kura ir pārliecināta, ka nekad mūžā neapprecēsies, lai tikai varētu kļūt savas dzīves saimniece. Taču viņas dīko ikdienu, kurā milzu vieta ierādīta viņas histēriskajam tēvam, izkrāso Emmas talants savest kopā tos, kuri bez viņas palīdzības, iespējams, līdz mūža galam dzīvotu vientulībā. Diemžēl, plānodama citu dzīves, viņa pat nepamana, cik daudz pāri nodara gan citiem, gan sev, kaut arī Vudhauzas jaunkundzi uz priekšu ved labi nodomi un vēlēšanās mazliet iespītēt Džordžam Naitlijam.

CITI ŠOBRĪD LASA

Angļu augstākās sabiedrības tikumi un netikumi Džeinas Ostinas romānos atklāti no dažādiem aspektiem, tomēr dominē optimistisks un pozitīvs skatījums. “Emmas” sižetiskajā līnijā atklājas bagātīgs sociāli vēsturiskais fons, kas dod mājienus par varoņu piederēšanu kādam no daudzajiem sabiedrības slāņiem, taču debitante pilnmetrāžas kino Otumna de Vailda ar to nerīkojas didaktiski. Netverami pieskārieni, acumirklīga saskatīšanās starp “Emmas” varoņiem runā skaidrāk par smalki aizplīvurotajiem teikumiem, tāpat kā režisore, klasiku ieauzdama atraktīvā, dinamiskā, kaut ne no stereotipiem svabadā stāstījumā.

Diezgan brīvi no skatītāju stereotipiem pagaidām ir arī aktieri Anija Teilore-Džoja un Džonijs Flinns, un lielu baudu sagādā Mirandas Hārtas un Bila Naija talantu komiskās izpausmes, ko režisore izmanto arī kā tiltu uz modernismu. Taču bez tradīcijām neiztikt, tāpēc “Emmas” epizodēs pietiek vietas visdažādākajām tēmām un emocijām, un tās ir tikpat pārlaicīgas kā cilvēku vēlme būt laimīgiem.

“Emma”

Lielbritānija, ASV, 2020

Režisore: Otumna de Vailda

Lomās: Anija Teilore-Džoja, Džonijs Flinns, Bils Naijs, Mia Gosa, Miranda Hārta, Džošs O`Konors, Kalums Tērners, Rūperts Greivzs

No 28. februāra kinoteātros

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.