Bārmenis par alkohola reklāmu ierobežošanu: Beidzam visu tikai aizliegt – ir gudrāki risinājumi alkohola lietošanas mazināšanai! 19
Saeima konceptuāli atbalstījusi jaunus ierobežojumus alkohola reklāmai. Raidījums “Preses klubs” šajā kontekstā uzdeva jautājumu vienam no slavenākajiem Latvijas bārmeņiem: “Vai tas ir labi, ka nedrīkstēs reklamēt vairs kokteilīti? Speciālo-īpašo ar atlaidi.”
Andris Reizenbergs, pasaules čempions kokteiļu gatavošanā 2019., atbildēja, ka: “Aizliedzam visu, pilnīgi visu – tabaku, alkoholu! Bet vai tad viss uzreiz būs ideāli?”
Tomēr gudrāku veidu par vienkārši aizliegšanu Rozenbergs nosauc Lietuvas piemēru. Tur degvielas uzpildes stacijās netirgo alkoholu, – tikai noteiktos laikos un ne brīvdienās.
Francijā degvielas uzpildes stacijās alkoholu vispār netirgo – vari aizbraukt uz lielveikalu, tur ir ļoti liela izvēle.
“Patēriņš jau nepalielinās un nesamazinās. Piemēram, laukos, ja cilvēkam nav pieejams litrs alkohola, viņš nopirks divas puslitra pudeles.”
Aizliedzam naktī, – tad atkal parādās dažādu veidu jaunas tirdzniecības iespējas, un nesamazinās alkohola pirkšanas apmēri. Tagad ļoti populāri ir reklamēt alkohola brendus, bet bezalkoholiskā veidā. Piemērs: uz F-1 formulām aizliedza alus reklāmu, bet tur tas pats zīmols uzliek uzrakstu “non-alcoholic”. Bet tur ir no alkohols vienalga.
Bārmenis kādreiz gribētu tikt uzaicināts uz kādu lēmējvaras sēdi, kur tiek risināts ar alkohola lietošanu saistītais jautājums.
Reiznbergs aicina mācīt baudīt alkoholu kvalitatīvi! Viņš pats esot šokā, ieejot veikalā, un redzot visu piedāvājuma klāstu: “Ak dievs, kurš to visu ir ražojis, kurš to visu pērk?! Cenas 3 euro par 0,5 pudeli – kas tas tāds vispār ir?!”