Andris Kulbergs par “Rail Baltica” projekta īstenošanu: Jāsaprot, kurā vietā tas dzelzceļš “nogāja no sliedēm” 71
“Es negribētu atstāt saviem bērniem un mazbērniem uz kakla tādu nastu, kuru Latvija nespēs pavilkt, ja turpināsies šāda projekta katastrofāla virzība uz priekšu,” TV24 raidījumā “Ziņu TOP” saka Andris Kulbergs, Saeimas deputāts (AS), Parlamentārās izmeklēšanas komisijas par “Rail Baltica” projekta īstenošanu priekšsēdētājs.
“Pirmkārt, kāds beidzot ir jāaicina par saimnieku. Nav kas atbild par šo projektu, tas ir aizgājis pilnīgā pašplūsmā! Mēs redzam, ka finansētājs mums ir devis būvēt vienstāvu māju ar pamatiem. Mēs esam izdomājuši, ka pie tās mājas mēs gribam arī SPA, džakuzi, garāžu un pirtiņu. Un sākam būvēt to pirtiņu un garāžu, neskatoties uz to, ka finansētājs mums pateica: “Nē, jums būt tikai tai vienstāvu mājai.”. Un tagad mēs esam attapušies, ka nesanāks ne tai mājai, ne tam SPA. TIk tālu tas ir aizgājis. Un, man liekas, tāpat kā jums un man kā parastam pilsonim ir daudz svarīgu jautājumu, uz kuriem nav atbilžu. Neviens nesniedz šīs atbildes
Mēs 10 gadus nodarbojamies ar šo projektu, bet mēs vēl joprojām nevaram pateikt, kur tad ies pamattrase. Ko 10 gadus visi šie cilvēki ir darījuši? Atbildīgi cilvēki, ar lielām algām… Cik valdības ir nomainījušās. Neviens joprojām nevar pateikt, kur tad ies trase, būs tilts vai nebūs tilts, caur Rīgu ies vai neies, Salaspils mezgls būs vai nebūs,” skaidro Saeimas deputāts.
“Atbildība jau nav tikai Latvijai. Mēs esam trīs Baltijas valstis kopā, kopīgi atbildīgi par šī projekta iznešanu līdz galam, jo to finansē Eiropa kopīgi. Galvenais projekta mērķis ir savienot Baltijas valstis ar Eiropas dzelzceļa infrastruktūru,” turpina viņš.
Kulbergs uzskata, ka ar parlamentārās izmeklēšanas komisijas par “Rail Baltica” projekta īstenošanu darbu vispirms tiks gūtas atbildes uz svarīgākajiem jautājumiem un pēc tam panākta skaidrība, kā esam nonākuši līdz vairāku miljardu lielam finanšu “caurumam”.
“Nav bijis lielāks projekts Latvijas vēsturē, tam ir jāpievērš uzmanība. Un, protams, ir jāsaprot, kurā vietā tas dzelzceļš nogāja no sliedēm. Kaut kur tas fundamentāli ir nogājis no sliedēm, ja var izveidoties vairāk nekā 5 miljardu budžeta caurums,” uzsver Kulbergs.
Vairāk skaties pievienotajā video!