Andris Bačkurs: Spilves lidlauka nomas līgums ir jālauž 0
Autors: Andris Bačkurs, bijušais Rīgas domes deputāts (“Latvijas attīstībai”/”Attīstībai/Par!”)
Rīgas pašvaldībai būtu jāpārskata un jālauž Spilves lidlauka nomas līgums, ar šādu aicinājumu pie galvaspilsētas pagaidu vadības administrācijas esmu vērsies.
Diemžēl Spilves nomnieku raksturo nepildīti solījumi un aizdomīgas saites ar Krieviju un kādu Kipras ofšoru. Pretēji solījumiem, kas tika doti nomas līguma slēgšanas brīdī, termināļa stāvoklis šobrīd faktiski nav uzlabots, bet mazā aviācija no lidlauka tiek izspiesta. Nomas līgums ir jāpārskata, vienlaikus izvērtējot arī “Rīgas namu” atbildību par tā slēgšanu.
Spilves lidostas termināļa un ievērojamas daļas lidlauka nomas tiesības uz daudziem gadiem uzņēmums “Aerobig plus” ieguva publiskā izsolē 2016. gadā.
Četros gados tā arī nav tapis plāns termināļa ēkas atjaunošanai un lidlauka attīstībai. Lidlauka nākotne šobrīd ir miglā tīta. Necienīgais nomnieks ne tikai nerīkojas, bet nav pat izstrādājis biznesa plānu lidlauka attīstībai.
Tā vietā reizi pa reizei ekscentriskākiem krievu bagātniekiem te atļauj sarīkot slēgtas ballītes. Tāda notiks arī 15. augustā, kad Rīgas svētkos Spilves lidlauka tālākajā galā tiks svinēti aviācijas svētki.
Tāpēc aicinu Rīgas domes pagaidu vadību nekavējoties izvērtēt, kāpēc nomas līguma punkts, kas “Aerobig plus” liek rūpēties par mazās aviācijas attīstību, ar “Rīgas namu” ziņu ir svītrots, taču līguma punkts, kas liek nomniekam rūpēties par termināli, faktiski netiek pildīts.
Uzskatu, ka Rīgas domei ir visas tiesības pārskatīt nomas līgumu un lauzt to. Turklāt nekavējoties ir jāizvērtē arī “Rīgas namu” atbildība, jo pašvaldības uzņēmums nav rīkojies kā gādīgs un rūpīgs saimnieks.
Tikai tā ir iespējams panākt, lai kārtējais pilsētas īpašums netiktu izsaimniekots un attīstītos rīdzinieku, nevis šauras personu grupas interesēs.
Spilves lidlauka termināļa ēka varēja kļūt par aviācijas muzeju, pie kura būtu skatāma no lidostas “Rīga” pārceltā privātā lidaparātu kolekcija. Skrejceļu līdzīgi kā citos mazajos Latvijas lidlaukos varētu atjaunot un aktīvāk izmantot iekšzemes pārlidojumiem.
Aviācija atkal būtu celta godā, kā tas bija pirmās brīvvalsts laikā.