Anda Čakša par bērnu lasītprasmi: Ja skolēns neizprot tekstu, tad ļoti grūti ir rēķināt uzdevumus matemātikā vai fizikā 167

Lasītprasmes rezultāti ir kritušies. TV24 raidījumā “Dr. Apinis” Izglītības un zinātnes ministre (JV), ārste Anda Čakša stāsta, ka, paskatoties uz datiem no 2001.gada pret 2022.gadu, mēs pikējam zemi.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Pat neliela deva var izraisīt problēmas: ārsti brīdina par populāra bezrecepšu medikamenta iespējamiem bīstamajiem blakusefektiem
Kokteilis
Šīs lietas bieži tiek dāvinātas dzimšanas dienā – tas ir stingri aizliegts
RAKSTA REDAKTORS
“Bija jau par vēlu…” Grupas “Oranžās Brīvdienas” pāragri mirušā solista Speisa sieva Ilze pastāsta, kas īsti notika liktenīgajā naktī
Lasīt citas ziņas

Pret sevi mēroties, mums ir ļoti slikts rezultāts, viņa uzsver. Te ir svarīgi paskatīties uz faktoriem, kuri ietekmē lasītprasmes pasliktināšanos un šī fakta ietekmi uz nākotni.

Ja 4.klases beigās skolēns neizprot tekstu, tad ļoti grūti ir pēc tam rēķināt uzdevumus matemātikā vai fizikā, jo skolēns jau nesaprot uzdevumu, A.Čakša skaidro.
CITI ŠOBRĪD LASA

Zināšanas pēc tam nevar vairs normāli uzņemt. Protams, ka mājsēdei uz to ir bijusi sava ietekme, bet te ir jārunā arī par pedagogu darba kvalitāti, par kultūru bērniem lasīt priekšā (tāpat kā iet kopā staigāt un peldēt), nevis dot skārienjūtīgās ierīces.

Viņa norāda uz vēl vienu svarīgu lietu –fiziskajām aktivitātēm. Tās ļoti ietekmē raksturu un māca disciplīnu. Lai cik tas neizklausītos šausmīgi, rīta vingrošanu neviens nav atcēlis, viņa uzsver. No rīta 10–15 minūtes…tas ir vienkārši jādara. Un tas ir tas šausmīgais – neviens cits to nevar izdarīt tavā vietā, viņa ironizē.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.