‘John Deere e-AutoPower’ pārnesumkārba.
‘John Deere e-AutoPower’ pārnesumkārba.
Publicitātes foto.

Amerikāņu ‘John Deere’ laiž klajā pirmo elektromehānisko pārnesumkārbu lauktehnikai 0

Šāgada 19. septembrī Frankfurtē pie Mainas izstādes “Agritechnica” organizatori DLG (Vācijas Lauksaimniecības sabiedrība) paziņoja Inovāciju balvas ieguvējus. Kopumā ekspertu komisija, pēc stingriem kritērijiem izvērtējot 291 šogad iesniegto inovāciju, piešķīrusi vienu zelta un 39 sudraba medaļas. Ja plānojat laikā no 10. līdz 16. novembrim Vācijas pilsētā Hannoverē apmeklēt izstādi “Agritechnica 2019”, turpmālajā publikācijās pie katras inovācijas minēsim arī halles un stenda numuru, lai inovācijas būtu vieglāk atrodamas un aplūkojamas.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
Lasīt citas ziņas

Zelta medaļa – eAutoPower pārnesumkārba e8WD lielajiem 8R sērijas traktoriem

John Deere (Walldorf), halle 13, stends C40, kopā ar Joskin, halle 4, stends C12

CITI ŠOBRĪD LASA

Bezpakāpju transmisija ar hidrostatiskās un mehāniskās jaudas pārvades kombināciju tiek izmantota lauksaimniecības traktoros jau vairāk nekā 20 gadu. Līdz pat šim brīdim lielākas jaudas elektriskās piedziņas nodrošināšanai (ventilators, saspiestā gaisa pneimokompresors, kondicionētāja kompresors u. c.) uz traktora vai darba mašīnām parasti tika uzstādīti papildu ģeneratori.

Jaunā eAutoPower pārnesumkārba jaunajiem John Deere lielās 8R sērijas traktoriem ir pirmā lauksaimnieciskajā ražošanā jebkad izmantotā elektromehāniskā pārnesumkārba.

Tehniski hidrostatiskā (sūknis un motors) daļa ir pilnīgi neatkarīga, tai pašā laikā divi elektromotori tiek izmantoti kā pastāvīgi mainīgas piedziņas jaudas nodrošinātāji. Elektromotori ir pielāgoti tā, lai tie blakus piedziņas jaudai varētu nodrošināt arī līdz pat 100 kW elektriskās jaudas, ja tāda nepieciešama ārējam patērētājam.

Tādējādi kopā ar Joskin izveidota traktora un darba mašīnas elektrifikācijas shēma, kas stūrē divas no trim šķidrmēslu izkliedētāja asīm.

Traktora pusē elektriskās sadaļas lietošana nodrošina augstāku pārnesumkārbas efektivitāti un samazina uzturēšanas izmaksas. Papildus visam ārējam patērētājam pievadāmās jaudas apjomu iespējams sekmīgi dozēt, tādā veidā vēl vairāk uzlabojot visas transmisijas efektivitāti.

Izmantojot traktora sistēmu kopā ar šķidrmēslu cisternas asu stūrēšanu praktiskajā darbā, blakus jau minētajām priekšrocībām tiek panākta labāka riteņu un lauka virsmas saķere, samazināta izslīdēšanas intensitāte un uzlabota stūrēšanas kvalitāte, īpaši slīpās nogāzēs.

Pēc izstādes materiāliem sagatavojis LLKC Inženiertehniskās nodaļas vadītājs, lauksaimniecības mehanizācijas un vides eksperts Jānis Kažotnieks

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.