Amats jāatstāj par “Rail Baltica” ieviešanu Latvijā atbildīgā uzņēmuma vadītājam Linužam 0
Līdz ar SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” (EDzL) dalībnieku sapulces lēmumu šodien amatu atstājis uzņēmuma vienīgais valdes loceklis Andris Linužs, aģentūru LETA informēja satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) padomniece komunikāciju jautājumos Aļona Zandere.
Tuvākajā laikā ir paredzēts paplašināt EDzL valdi, jo līdz šim tajā bija tikai viens cilvēks. Valdes kapacitāti nepieciešams stiprināt, lai nacionālo projekta pārvaldību nodrošinātu divos līmeņos – taktiskajā un stratēģiskajā.
Taktiskais virziens būs vērsts uz projekta attīstību un realizāciju, savukārt stratēģiskais – uz to, lai projekts iekļautos globālā “Rail Baltica” projekta termiņos un finansējumā.
Vingris, akcentējot tuvākajā laikā veicamo darbu sarakstu, uzsver, ka EDzL ir ļoti intensīva darba periods, kas saistīts ar gada nozīmīgāko projektu īstenošanu, lai ieviestu Latvijā “Rail Baltica”.
“Pirmkārt, esam koncentrējušies uz līguma sagatavošanu sarežģītākajam projektam, lai jau maijā varam noslēgt līgumu par “Rail Baltica” līnijas izbūves starptautiskajā dzelzceļa stacijā Rīgā projektēšanu un būvniecību.”
Šī projekta ietvaros projektētājs – uzņēmumu apvienība “Prosiv” – jau ir iesnieguši “Rail Baltica” Starptautiskās lidostas “Rīga” dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes” būvprojektu minimālā sastāvā un ir saņēmuši dzelzceļam nepieciešamās būvatļaujas, izstrādāts arhitektoniskais un funkcionālais risinājums. Rudenī projektēšana būs pabeigta.
“Atbilstoši projekta attīstības vajadzībām, mums ir arī jānodrošina nepieciešamo īpašumu atsavināšana,” pauda Vingris.
Viņš ieguvis profesionālo maģistra grādu uzņēmējdarbības vadībā, kā arī ir bakalaura un maģistra grādi politikas zinātnē ar specializāciju politikas teorijā, Eiropas studijās, publiskajā administrācijā un politikas teorijā.
Kopš 2003.gada Vingris uzkrājis pieredzi darbā ar Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētiem projektiem, sadarbojoties gan ar privātiem uzņēmumiem, gan publiskā sektora institūcijām, veicot vietēja un starptautiska mēroga projektu pieteikumu izstrādi, projektu ieviešanu un nodrošinot saistītās konsultācijas.
“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.
Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.