Foto: Facebook/@NurmeBrewery

Alus ražotājs piesaistījis pūļa finansējumu jaunas alusdarītavas izveidei 0

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Alus ražotājs “Nurme” veiksmīgi īstenojis kopfinansēšanas kampaņu, piesaistot jaunas alusdarītavas izveidei 48 000 eiro pūļa finansējuma. Jau nākamgad pavasara otrajā pusē “Nurme” sola sākt alus brūvēšanu uzņēmuma jaunajā ražotnē Rīgā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Ražošanu jaunajās telpās “Nurme” iecerējusi attīstīt vairākos posmos, sākumā ieviešot nepieciešamāko, lai varētu sākt alus darīšanu, un jau vēlāk – uzstādot papildu iekārtas, kas ļautu palielināt jaudu un atvieglotu darba procesu.

“Atsevišķām vajadzībām plānojam piesaistīt arī “Altum” finansējumu. Kopējā summa, ko plānojam ieguldīt darītavā pirmā gada laikā, ir ap 70 000–90 000 eiro,” atklāj “Nurmes” līdzīpašnieks Mareks Ezerkalns.

CITI ŠOBRĪD LASA
Foto no facebook.com

Jau šomēnes “Nurme” jaunajās ražošanas telpās plāno sākt remontdarbus. Drīzumā iecerēta arī alus ražošanas iekārtu iegāde.

“Tās būs lietotas iekārtas, kas mums ir jau pazīstamas un sevi ir pierādījušas. Pērkam tās tepat Latvijā, kas ir ne tikai draudzīgi videi, bet arī ļaus mums ietaupīt resursus un ātrāk sākt darboties,” skaidro Mareks Ezerkalns.

“Plānojam, ka jaunais brūzis un arī darītavas bārs, kas atradīsies turpat, durvis varētu vērt nākamgad pavasara otrajā pusē.”

Plānus par jaunas ražotnes izveidi “Nurme” nav atlikusi arī pašreizējās epidemioloģiskās situācijas radītās nestabilitātes iespaidā.

“Mēs apzināmies, ka Covid-19 ietekmes apmēru un ilgumu tā īsti šobrīd neuzņemas prognozēt neviens, tāpēc uzņēmumiem, kuri vēlas turpināt darboties, jāpieņem lēmumi jaunās realitātes ietvaros,” uzskata Mareks Ezerkalns.

“Jau diezgan ātri sapratām, ka nogaidīšanas taktika nebūs mūsējā, jo tā neļauj aktīvi meklēt risinājumus. Jaunā situācija gan nozīmē, ka plānus var nākties vairākkārt pārstrādāt, tomēr arī iepriekš mums bieži nācies risināt negaidītas situācijas un pieņemt ātrus lēmumus, tāpēc nolēmām ideju par brūža izveidi neatlikt.”

Kopfinansēšanu kā atbilstošāko modeli jaunas alus darītavas izveidei “Nurme” izvēlējusies, apzinoties, ka jaunam uzņēmumam izaugsmes stadijā aizņemties līdzekļus no bankas ir sarežģīti.

Reklāma
Reklāma

“Un tas ir saprotami,” vērtē Mareks Ezerkalns.

“Tieši tāpēc jau laikus apsvērām alternatīvus risinājumus. Kopfinansēšanas kampaņas rīkošanu izvēlējāmies galvenokārt tāpēc, ka mūsu jaunā darītava taps Rīgā, kas neietilpst atbalstāmajos reģionos, tātad nevaram pretendēt uz dažādiem atbalsta rīkiem, tajā skaitā ES fondu projektu ietvaros.”

Summa, ko mēneša laikā piesaistījusi “Nurme” kopfinansēšanas kampaņā, par 160% pārsniegusi sākotnēji izvirzīto mērķi savākt 30 000 eiro.

“Kampaņas laikā ir ļoti svarīgi sasniegt sākotnējo mērķi, jo tā darbojas pēc “visu vai neko” principa – nesasniedzot 100%, visa ieguldītā nauda tiek atdota atpakaļ atbalstītājiem,” skaidro Mareks Ezerkalns.

“Kampaņas laikā savāktie 48 000 eiro, cik mums zināms, šobrīd ir lielākā šādā veidā piesaistītā summa Latvijas tirgū. Mūsu gadījumā vairāk nekā 95% atbalstītāju ir Latvijas iedzīvotāji.”

“Nurmes” īpašnieki iesaka citiem uzņēmējiem pūļa finansējumu izskatīt kā varbūtēju līdzekļu piesaistes veidu, ja izpildās vairāki nosacījumi, piemēram, uzņēmumam jau ir zināma atpazīstamība un lojālo klientu loks vai arī unikāls produkts ar lielu pieprasījuma potenciālu, kā arī uzņēmums ir gatavs ieguldīt kampaņā gan pamatīgu komandas darbu, gan citus resursus.

“Jāteic, ka arī mums pašiem šī kampaņa bija liela un vērtīga skola,” stāsta Mareks Ezerkalns.

“Turklāt svarīga ir arī nopietna sagatavošanās. Esam diezgan droši, ka šāds “Nurmes” kampaņas rezultāts nebūtu iespējams bez vairāku mēnešu intensīva darba pirms kampaņas un arī visā tās laikā.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.