Alkohola tirgus Igaunijā atkopjas 0
Pēc akcīzes nodokļa likmes alkoholam samazinājuma, Igaunijā dzērienu pārdošanas apmēri ir pieauguši, bet Latvijā samazinājušies, teikts Latvijas dzērienu ražotāja “Cēsu alus” māteskompānijas – Somijas uzņēmuma “Olvi” – šā gada deviņu mēnešu finanšu pārskatā.
Kompānijas pārstāvji atzīmē, ka Latvijā nelielu pieprasījuma kritumu izraisījis gada sākumā īstenotais akcīzes nodokļa likmes palielinājums.
“Pieprasījums pēc vieglajiem alkoholiskajiem dzērieniem ir jo īpaši pavājinājies, jo nodoklis tiem ir salīdzinoši lielāks nekā stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem. Neskatoties uz to, ieņēmumi gandrīz atbilst pagājušā gada līmenim, pateicoties veiksmīgiem pielāgojumiem un efektivitātes uzlabojumiem. Mēs veiksmīgi esam palielinājuši pārdošanas apmēru, jo īpaši bezalkoholisko dzērienu un augstākās klases produktu segmentā,” norādīja kompānija.
Latvijā pārdošanas apjomu kritums
“Olvi” Latvijā jūlijā-septembrī pārdevusi 19,3 miljonus litru dzērienu, kas ir par 9,4% mazāk nekā pirms gada. Janvārī-jūnijā pārdošanas apmērs sarucis par 7,2% – līdz 56 miljoniem litru.
Pārdošanas ieņēmumi Latvijā trešajā ceturksnī bijuši 10,8 miljoni eiro, kas ir par 9,4% mazāk nekā pirms gada, bet deviņos mēnešos tie veidoja 30,7 miljonus eiro, kas ir par 3,3% mazāk nekā pirms gada.
Latvijā “Olvi” operacionālā peļņa jūlijā-septembrī bija 1,5 miljoni eiro, kas ir par 19,3% mazāk nekā pirms gada, bet deviņos mēnešos kritums bija par 9,2% – līdz 3,7 miljoniem eiro.
Igaunijā tirgus atkopjas
“Pēc alkohola akcīzes nodokļa samazinājuma stāšanās spēkā jūlija sākumā Igaunijas tirgus acīmredzami atkopās. Nodokļa samazinājums veselīgi ietekmējis vietējo tirdzniecību Igaunijā, kā arī uz prāmjiem un ostās notiekošo tirdzniecību Somijas virzienā. Vieglo alkoholisko dzērienu pārdošanai Igaunijā ir pieaugoša tendence. Trešajā ceturksnī tāpēc nepārprotami uzlabojies apgrozījums un operacionālā peļņa,” “Olvi” informē Helsinku biržu.
Trešajā ceturksnī pārdošanas apmērs Igaunijā gada izteiksmē audzis par 0,7% – līdz 31,8 miljoniem litru. Kopumā deviņos mēnešos pārdošanas apmērs sasniedzis 86,2 miljonus litru, kas ir par 1,3% mazāk nekā janvārī-septembrī pērn.
Lai gan pārdošanas apmērs Igaunijā ir samazinājies, pārdošanas ieņēmumi aplūkotajā periodā ir pieauguši par 0,9% un janvārī-septembri sasniedza 56,1 miljonu eiro. Trešajā ceturksnī vien pārdošanas ieņēmumi auguši par 5,5% – līdz 21,3 miljoniem eiro.
Igaunijā grupas operacionālā peļņa trešajā ceturksnī sasniegusi 5,6 miljonus eiro, kas ir par 10,8% vairāk nekā jūlijā-septembrī pērn. Trešajā ceturksnī tā bijusi 11,9 miljoni eiro, kas ir par 2,8% mazāk nekā šajā laika posmā pērn.
“Olvi”, kam pieder “Cēsu alus” Latvijā un “A. Le Coq” Igaunijā, trešajā ceturksnī strādāja ar 19,1 miljona eiro operacionālo peļņu, kas ir par 1,2% vairāk nekā pirms gada. Deviņos mēnešos operacionālā peļņa augusi par 1,1% un sasniegusi 44,9 miljonus eiro.
Uzziņa:
Jau vēstīts, ka Igaunijā 1.jūlijā par 25% tika samazināts akcīzes nodoklis alum, sidram un stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem.
Savukārt Latvijā 1.augustā stājās spēkā 15% akcīzes nodokļa samazinājums stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem. Samazinātā likme būs spēkā līdz nākamā gada 29.februārim. Likumprojekta autori skaidroja, ka grozījumi ir nepieciešami, jo izmaiņas Igaunijas alkohola tirgū, samazinoties akcīzes nodokļa likmēm tajā, negatīvi ietekmēs Latvijas komersantu uzņēmējdarbību un alkoholisko dzērienu apriti, īpaši Igaunijas pierobežā.