“Aldaris” pērn palielina apgrozījumu un samazina zaudējumus 0
AS “Aldaris” apgrozījums 2018. gadā sasniedza 27,1 miljonu eiro, kas ir par 20,6% vairāk nekā 2017. gadā, bet zaudējumi no pamatdarbības tika samazināti par 40%, liecina uzņēmuma gada pārskats.
“Pateicoties pārdomātām investīcijām, kas veicinājušas ne tikai ražošanas un darbinieku efektivitātes celšanu, bet arī produkcijas klāsta paplašināšanu, aizvadītais gads bija ļoti labs biznesa rezultātu ziņā. Nozare ir pietiekami sarežģīta, jo tās attīstību un investīciju atdevi var ietekmēt subjektīvi un neparedzami ārējie faktori, piemēram, laikapstākļi. Tāpēc esam gandarīti, ka iepriekšējos gados ieguldītais pakāpeniski turpina atmaksāties, ko pamato arī aktuālie “Nielsen” rādītāji, piemēram, “Mežpils alus” tirgus vērtība jūnijā pieauga par 17%,” atzina uzņēmuma valdes locekle Sigita Ozola.
Pērn Latvijas alus tirgus samazinājās par 2,3% un, neskatoties uz to, “Aldaris” izdevies palielināt gan pārdošanas apjomus, gan pārdotā alus vērtību, kas 2018.gadā palielinājās teju par trešdaļu jeb 27,3%.
Savukārt alus pārdošanas apjomi ir auguši par 9,6%, sasniedzot 31 miljonu litru. Pērn par vairāk nekā 20% pieauga “Aldaris Gaišais” tirgus vērtība, liecina starptautiskā tirgus un patērētāju pētījumu uzņēmuma “Nielsen” dati.
Uzņēmums papildināja alus sortimentu ar jaunām, ekskluzīvām alus garšām, tostarp tumšā alus šķirni “Mežpils JD Porteris” un kviešu alu “Mežpils Fricis”, ko radījis mājražotāju konkursa “Mežpils Prove 2018” laureāts. Tāpat “Mežpils Tradicionālais” saņēma “Nielsen” balvu kā “Labākais jaunais produkts 2018″.
Aizvien lielāku uzņēmuma pamatdarbības daļu veido bezalkoholiskā alus ražošana. Pērn uzņēmums nostiprināja savas pozīcijas kā viens no bezalkoholiskā tirgus līderiem ar 26% no kopējās tirgus daļas vērtības.
2018. gadā noslēdzās “Aldaris” bezalkoholiskā alus līnijas modernizācija un Latvijas tirgū ienāca gaišais un kviešu bezalkoholiskais alus “Aldaris GO”.
Jau vairākus gadus arvien lielāku popularitāti iedzīvotāju vidū iegūst sidrs un 2018. gads nav bijis izņēmums. “Aldaris” saglabājis līderpozīcijas arī šajā segmentā ar 45,3% no kopējās tirgus vērtības. Kā liecina Valsts ieņēmumu dienesta apkopotie akcīzes preču aprites rādītāji, “Somersby” ir kļuvis par 2018. gada populārāko alkoholisko dzērienu. Pērn “Somersby” produktu klāstu papildināja divi jauni produkti: “Somersby Orchard Sparkling Rose” un “Somersby Orchard Secco”.
Viena no svarīgākām AS “Aldaris” prioritātēm ir sabiedrības izglītošana par alus vēsturi un tā baudīšanas kultūru. Šī mērķa īstenošanai uzņēmums 2015.gadā atklāja Aldara alus darbnīcu, kas turpina aktīvi organizēt un īstenot dažādus izglītojošus un izklaidējošus pasākumus katra alus cienītāja gaumei.
2017.gadā “Aldara” apgrozījums bija 22,452 miljoni eiro, kas ir par 2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt zaudējumi palielinājās par 57,9% – līdz 5,018 miljoniem eiro.
“Aldaris” ir Dānijas alus ražotāja “Carlsberg” grupas uzņēmums. “Carlsberg” kontrolē uzņēmumu “Baltic Beverages Holding”. “Aldara” produktu klāstu veido vairāk nekā 40 dzērienu, tostarp alus, sidrs, dzeramais ūdens, dažādi alkoholiskie un bezalkoholiskie kokteiļi. Populārākie ir tādi zīmoli kā “Aldaris”, “Zelta” un “Carlsberg”, kā arī “Somersby” un “Vichy”.