“Aldaris” atklājis jaunākās alus dzeršanas tendences 1
Latvijā bezalkoholiskā alus tirgus šogad septiņos mēnešos palielinājies par 24% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pirms gada, aģentūrai LETA sacīja alus darītavas “Aldaris” valdes locekle Sigita Ozola.
“Globālās dzērienu patēriņa tendences norāda uz veselīga dzīvesveida nozīmes palielināšanos sabiedrībā, kas ir priekšnoteikums bezalkoholiskā alus segmenta attīstībai,” teica Ozola.
Viņa minēja, ka atbilstoši tirgus izpētes kompānijas “Nielsen” datiem 2019.gada septiņos mēnešos alus kopējais tirgus Latvijā samazinājies par 11% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn. Tajā pašā laikā tirgus vērtība ir nedaudz augusi, kas apliecina cilvēku vēlmi priekšroku dot “premium” un “super premium” segmentu alum.
Tāpat Ozola norādīja, ka ir grūti prognozēt, kādi alus ražošanas nozarei Latvijā varētu būt šā gada atlikušie mēneši, jo lielā mērā tas būs atkarīgs arī no laika apstākļiem. “Diezgan droši var teikt, ka alus apmēri turpinās samazināties, ko regulēs gan patērētāju paradumu maiņa, gan arī akcīzes izmaiņas. Aukstajā laikā alus ražotājiem lielāks izaicinājums ir konkurēt ar stipro alkoholu, nevis citiem nozares spēlētājiem,” rezumēja uzņēmuma valdes locekle.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “Aldaris” 2018.gadā strādāja ar 27,073 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 20,6% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi saruka par 76% – līdz 1,165 miljoniem eiro.
“Aldaris” ir Dānijas alus ražotāja “Carlsberg” grupas uzņēmums. “Carlsberg” kontrolē uzņēmumu “Baltic Beverages Holding”. “Aldara” produktu klāstu veido vairāk nekā 40 dzērienu, tostarp alus, sidrs, dzeramais ūdens, dažādi alkoholiskie un bezalkoholiskie kokteiļi.