Kadrs no režisora Pola Makgaigana lentes “Filmu zvaigznes nemirst Liverpūlē”.
Kadrs no režisora Pola Makgaigana lentes “Filmu zvaigznes nemirst Liverpūlē”.
Publicitātes foto

Aktuālā kino izlase 4

Zane Dzene, “Kultūrzīmes”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

“Filmu zvaigznes nemirst Liverpūlē” (“Film Stars Don`t Die in Liverpool”, 2017, ASV, Lielbritānija, režisors Pols Makgaigans) – “Tet TV+”

Karjeru sākusi kā koķete un piedalījusies arī Frenka Kapras Ziemassvētku stāstā “Šī brīnišķīgā dzīve” (1946), Glorija Greiema kļuva par vienu no Holivudas “zelta laikmeta” lielā ekrāna “femme fatale” jeb liktenīgajām sievietēm, un aktrises sniegumu novērtēja arī Amerikas Kinoakadēmijas biedri, pasniedzot savu “Oskaru” par otrā plāna lomu filmā “Sliktais un skaistā” (1952).

CITI ŠOBRĪD LASA

Ne mazāk aizraujoša bija G. Greiemas privātā dzīve – viņa bija precējusies četras reizes, viņas ceturtais vīrs Entonijs Rejs bija viņas otrā vīra, meistarīgā kinorežisora Nikolasa Reja dēls no pirmās laulības. Mūža nogali Holivudas dīva pavadīja smagā cīņā ar vēzi, ko vēl traģiskāku padarīja viņas apzinātā atteikšanās no ārstēšanās.

Biogrāfiskā filma “Filmu zvaigznes nemirst Holivudā” rūpīgi ie­skicē gan G. Greiemas karjeru, gan privāto dzīvi, galveno uzsvaru liekot uz viņas mūža nogali un attiecībām ar krietni jaunāko Pīteru Tērneru, kura atmiņu grāmata kļuva par Pola Makgaigana filmas scenārija pamatu. Galvenās lomas atveido Anete Beninga un Džeimijs Bells, filmā piedalās arī Vanesa Redgreiva un Džūlija Votersa, tā bija nominēta trijām BAFTA jeb Britu Kinoakadēmijas balvām (kategorijas “Labākā aktrise”, “Labākais aktieris”, “Labākais adaptētais scenārijs”). Skarbs neārstējamas un novecojošas bijušās kinozvaigznes kinoportrets.

“Pacēlāju valsis” (“In den Gängen”, 2018, Vācija, režisors Tomass Štubers) – “Tet TV+”

Ironizējot, cik Kristiāns ir mazrunīgs, Mariona nosmej, ka knapi var iespraukties starp viņa vārdiem, taču viņš labāk klausās, jo ir kautrīgs vienpatis, kurš rūpīgi glabā kādu noslēpumu. Sācis strādāt lielā vairumtirdzniecības bāzē uz pacēlāja kā Bruno palīgs, Kristiāns pamazām iemanto kolēģu simpātijas, bet pats pat nemēģina noslēpt savas jūtas pret Marionu, kura, kā atklājas, ir precējusies ar varmāku.

Vācu kulta rakstnieka Klemensa Meiera stāsta motīvus, pārveidotus poētiskā reālisma tradīcijās, uz lielā ekrāna pārcēlis Tomass Štubers ar Franci Rogovski, Sandru Hilleri un Pēteru Kurtu galvenajās lomās. “Pacēlāju valša” pirmizrāde notika Berlīnes Starptautiskajā kinofestivālā, un filma bija iekļauta konkursa programmā, kur saņēma divas balvas, un tie nav vienīgi apbalvojumi šim ļoti cilvēcīgajam kinostāstam.

“Herisas kundze dodas uz Parīzi” (“Mrs. Harris Goes to Paris”, 2022, Lielbritānija, Francija, Ungārija, režisors Entonijs Fabians) – kinoteātros

Reklāma
Reklāma

Pols Galiko uzrakstīja vairākas grāmatas par britu mājkalpotājām, bez kuru čaklajām rokām un padoma reti kura māja un arī ģimene spētu funkcionēt. Adai Herisai viņš iedalīja galveno lomu, un pēc Otrajā pasaules karā kritušā vīra skumstošā kundze kļuva par lasītāju iemīļotu varoni, kas savukārt lika saausīties kinematogrāfistiem.

“Herisas kundze dodas uz Parīzi” ir romāna jau ceturtā ekranizācija, titullomu tajā nospēlējusi Leslija Menvila, kopā ar viņu pagājušā gadsimta 50. gadu dekorācijās iejutušies arī Izabella Ipēra, Džeisons Īzaks, Lambērs Vilsons, Lūkass Bravo un citi. Paverot Diora modes nama durvis, režisors Entonijs Fabians radījis vecmodīgu Pelrušķītes stāstu, kura komercpanākumus skaidro arī skatītāju vēlme ļauties profesionāli nostrādātam, pozitīvu emociju un bagātīga “sīrupa” piepildītam eskeipismam.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.