Aizsūtīt e-pastu nepareizajam kolēģim un citas neveiklas situācijas darbā 3
Stresu, ko radījis priekšnieka aizrādījums, izgāz pār kolēģi
Gan augsta ranga vadītājiem, gan ierindas darbiniekiem ikdienā netrūkst ne tikai dažādu neparastu atgadījumu, bet arī visnotaļ problemātisku situāciju, kuru risināšanai nepieciešama īpaši radoša un pārdomāta pieeja. Taču, lai cik nepatīkami, mulsinoši un satraucoši arī nešķistu dažādi profesionālās dzīves mirkļi, atceries, ka tie atgadās visiem un tos ir iespējams pārciest ar veselu ādu.
Turpinājumā piedāvājam aplūkot dažas kutelīgas situācijas profesionālajā ikdienā un ieteikumus, kā tās atrisināt gudri, nekaitējot ne savam profesionālajam tēlam, ne savstarpējām attiecībām ar kolēģiem un priekšniecību.
Teju katrs ir piedzīvojis situāciju, kad savas negatīvās emocijas, to pat negribot un, iespējams, arī neapzinoties, izgāžam pār līdzcilvēkiem. Profesionālajā vidē šādi gadījumi visbiežāk notiek, mūsos kūsājot emocijām, ko, piemēram, radījis aizrādījums par mūsu izdarītā darba kvalitāti.
Iztēlojies situāciju: darbā ieguldīts gan laiks, gan enerģija un, iespējams, arī krietna deva pacietības, taču vadība bez pamatotiem argumentiem to kritizē. Prātā pārcilājot notikušo, dodies pēc kafijas tases, bet biroja virtuvītē sastopies ar pļāpīgu kolēģi, kura izsaka tavām dotā brīža sajūtām ne pārāk piemērotu frāzi. Tava reakcija var būt dažāda, taču bieži vien, nonākot šādā situācijā, varam iziet no rāmjiem, izgāžot sarūgtinājumu pār pirmo cilvēku, kuram nav palaimējies gadīties mūsu ceļā.
Ja šāda situācija atgadījusies, piemērotākā rīcība būtu tūlītēja atvainošanās. Tiesa, pārlieku niansētās detaļās neminot savas emocionalitātes iemeslus. Kas zina, iespējams, satiktais kolēģis vai kolēģe ir biroja iekšējās baumu centrāles galvenais operators.