Aizšaujam līdz Frankfurtei? 0
Neviens cits no pasaules autoizstāžu TOP 5 nav mums tik tuvu. Neviens cits savā vēsturē nekad nav pārsniedzis miljona skatītāju līmeni. Neviens cits nav tik plašs, un visu paspēt ieraudzīt vienas dienas laikā nemaz nav iespējams. Varbūt aizšaujam? Uz atklāšanu gan vairs nepaspēsim, bet tā jau arī nav visiem pieejama (prese, speciālisti u. tml.). Uz publisko atvēršanu nedēļas nogalē būsim klāt…
Vilinoši. Un, ja izvēlamies īsta automobilista cienīgu četrriteņu pārvietošanos, ja prāvākā dīzeļauto savācam labu draugu kompāniju – nemaz nav dārgi. Bet – vai vērts?
Vadošie auto ražotāji atsakās
Ja par kritēriju izvēlamies pašu auto ražotāju attieksmi pret šiem kādreiz gluži vai obligātajiem publiskajiem pasākumiem – redzam viņu šaubas. Frankfurtē šogad nebūs vairāku dižu zīmolu. PSA (“Peugeot/Citroen”) runas vīrs, atteikumu argumentējot, lietojis pat tik skarbu apzīmējumu kā “mirstošais ieradums”. Frankfurtē nebūs arī trīs “Fiat” koncerna atzaru (“Fiat”, “Alfa Romeo”, “Jeep”). Nebrauks uz turieni arī “Nissan” luksusa daļa “Infinity”. “Mēs esam nolēmuši turpmāk izmantot citus veidus, kā ar potenciālajiem pircējiem komunicēt. Savus veidus, individuālākus, mērķtiecīgākus.”
Tā acīmredzot domā un dara ne tikai “Nissan” vadoņi. Nē Frankfurtei pateikuši arī “Volvo” un “Mitsubishi”. “Ford”, kurš pērn izlaida Parīzes šovu, šķiet, tomēr būšot…
Publikas kvantitatīvā attieksme – lēni, tomēr dilstoša. Ievadā pieminētais miljons apmeklētāju ir visai tāla vēsture – rekords (1 200 000) uzstādīts 1989. gadā, apaļš miljons bija 2003. un 2007. gadā. Pērnais kritums – 10 procenti.
Jāatzīst – arī tas nav maz.
Ko apskatīt latvietim
Ko redzēšu, ja turp aizbraukšu? Nez vai mani vilina kosmiski ātrie un tikpat dārgie “premium” (tādi kā “visu laiku lielākais” “BMW X7”, kā “Bentley Continental GT”, jaunā “Porsche Cayenne” versija). Drīzāk ilgāk pakavēšos pie “VW” mazākā krosovera “T-Roc”, pie gluži jaunā “Polo”, kurš nepārprotami ir lielāks, lepnāks, komfortablāks par gadsimtu mijas “Golf” – absolūti pietiekams pilsētas un Latvijas vēriena ceļojumu auto.
Gribu redzēt “Kia Ceed”, kura fotogrāfijas rāda kārtējo šīs firmas dizaineru (“Kia” dizaina centrs, vācieša vadīts, ir turpat līdzās Frankfurtes mesei!) veiksmi. Noteikti interesants ir Ķīnas “ķirsītis” – “Chery” krosovera Eiropas versijas koncepts.
Lētākais krosovers ar pilnpiedziņu
Un – pavisam noteikti! – ir jāredz dabā, nevis bildēs jaunais “Dacia Duster”. Vienīgais no pie mums tik populārās (pamatoti) krosoveru grupas, kurš, nebūdams mazs, konsekventi saglabādams pilnpiedziņu, bija dabūjams par 15 000 eiro. Un līdzšinējā versijā tika Latvijā gluži labi pirkts (2011. – 77, 2012. – 124, 2013. – 144, 2014. – 192, 2015. – 157, 2015. – 186) par spīti firmas vārda zemajam prestižam un visai pieticīgajam izskatam. Prestižs aug, gadiem ejot. Lūk, lietotāja atsauksme, pierakstīta 2015. gada rudenī.
Jānis Rapa, “Latvijas valsts mežu” transporta šefs: “”Duster” izcilie priekšējās (29,3°) un aizmugurējās (34,9°) pārkares leņķi kopā ar 21cm augsto klīrensu nodrošina labas bezceļa spējas, kuras “LVM” autoparkā novērtē pozitīvi – vienā līmenī ar atzītiem bezceļniekiem pikapiem. Mūsu autoparkā pašreiz tiek ekspluatēti vairāk nekā 200 “Dacia Duster” automobiļu, to degvielas patēriņš svārstās no 4,5 līdz 7,8 litriem uz 100 km – vidēji 6,54 l/100 km gada griezumā, būtisku un vienojošu tehnisku problēmu garantijas periodā neesam konstatējuši.”
Kāds būs jaunais izskats?! Ja veiksmīgs, ja būtiski nepieaugs “Duster” cena (tādas reālas cerības pastāv, jo tehniskā auto bāze palikusi praktiski iepriekšējā) – varam prognozēt kāpumu Latvijas vidējo krosoveru tirgus reitingā, kurā “Duster” pašlaik ir piektais (aiz “Qashqai”, “RAV4”, “Sportage”, “Tiguan” un “X-trail”).
Gribu redzēt! Aizšaujam? Labi, var jau arī pagaidīt. Eiropas jaunumi Rīgā ierodas diezgan ātri.