Aizliegs kravas auto priekšējo asi aprīkot ar atjaunotām riepām 0
Jāaizliedz kravas automobiļus aprīkot ar atjaunotām riepām uz priekšējās ass, šodien Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā vienojās tās locekļi.
Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns norādīja, ka kopš 2015.gada 1.janvāra, kopumā reģistrēti 23 ceļu satiksmes negadījumi, kad kravas automašīnām vai tās piekabēm fiksēts riepas plīsums.
Valsts policijas pārstāvis Andris Locs pauda, ka pašreiz statistika ir nepilnīga, jo tā līdz šim nav apzināti ievākta. Ir precīzi zināms, ka vairāki cilvēki ir gājuši bojā negadījumos, kad kravas automašīnām ir sprāgušas priekšējās riepas.
Policijas darbs rāda, ka sprāgušās riepas bieži ir vecas un nolietotas, tomēr nav statistikas, vai sprāgušās riepas bijušas atjaunotas vai vienkārši vecas.
Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) tehniskās apskates uzraudzības daļas vadītājs Aldis Adiņš norādīja, ka ir ļoti bīstami, ja plīst priekšējās ass riepa, tomēr nav apkopota atsevišķa statistika, lai izkontrolētu, vai ceļu satiksmes negadījums ir tieši saistīts ar priekšējo riepu.
Savukārt autopārvadātāju asociācijas “Latvijas auto” valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns teica, ka bija izbrīnīts par šādu diskusiju, jo, runājot ar Latvijas pārvadātājiem, viņi neliekot atjaunotas riepas uz priekšējās kravas automašīnu ass.
Lubāns uzsvēra, ka no starptautisko pārvadātāju viedokļa šāds ierobežojums nekādas problēmas neradītu, bet gan būtu apsveicams. Viņš minēja, ka būtiski, lai šis ierobežojums attiektos arī uz citu valstu pārvadātājiem, kas brauc Latvijā.
Latvijas riepu apsaimniekošanas asociācijas pārstāvis Aivars Balandiņš norādīja, ka bieži ceļu satiksmes negadījumi uz ceļiem notiek nevis tāpēc, ka riepas būtu atjaunotas, bet gan bijušas pārkarsušas.
Ir gadījumi, kad riepas paredzētas pilsētas autobusiem, bet tās lieto baļķvedējiem, tāpēc tās ir bīstamas, jo nav paredzētas braukšanai tik ātri, ilgi un ar lielu slodzi.
Savukārt Latvijas autoceļu uzturētāja pārstāvis Uldis Krūmiņš stāstīja, ka priekšējās riepas nav līdz galam drošas, kad to nodilums sasniedzis piecus milimetrus.
Sēdē tika spriests par iespējām organizēt kādas kampaņas, lai informētu sabiedrību par atbildīgu riepu lietošanu – izmantojot tās transportlīdzekļiem, kuriem tās ir piemērotas, nelietojot pārlieku nodilušas riepas un ievērojot paredzēto spiedienu.
Sēdes noslēgumā domnīcas dalībnieki vienojās, ka jāaizliedz kravas automobiļiem priekšējo asi aprīkot ar atjaunotām riepām, bet jāturpina spriest par kādām citām darbībām saistībā ar riepām ceļu satiksmes drošības uzlabošanai.