Publicitātes foto

“Tele2” aizliedz pieprasīt maksu par piespiedu “dāvanām” 0

Ieva Ēvalde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Lasīt citas ziņas

“Tele2” ir aizliegts pieprasīt no patērētāja maksu par nepasūtītu pakalpojumu, tā lēmis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).

Lēmumu par pagaidu noregulējumu par negodīgas komercprakses izbeigšanu PTAC pieņēmis 29.maijā saistībā ar “Tele2” aktivitātēm šī gada 29. un 30. aprīlī.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šajos datumos “Tele2” lielam skaitam klientu nosūtīja īsziņas, kā arī citos veidos paziņoja, ka neatkarīgi no izvēlētā tarifu plāna no jūnija līdz gada beigām klients saņems pakalpojumu “Bezlimita internets Latvijā” par papildu maksu 2,50 eiro.

Par šo “Tele2” apšaubāmo pieeju savu produktu mārketingam jau rakstīju 11. maijā (“Bezmaksas siers “Tele2″ peļu slazdā”).

Lai arī bez patērētāju piekrišanas pieslēgtais bezlimita internets par “draudzīgo cenu” bija atsaucams, nosūtot atbildes īsziņu, dažādo mārketinga paziņojumu vidū, ko ikdienā cilvēki saņem savos tālruņos, informāciju par šādu “maksas dāvanu” daudzi varēja pat nepamanīt.

PTAC, vērtējot šo situāciju, jau uzreiz norādīja uz patērētāju tiesību pārkāpumu.

Savukārt “Tele2” ieskatā bija notikušas līgumu noteikumu izmaiņas, kādas uzņēmums varot veikt vienpusēji, ja vien informē klientus mēnesi iepriekš. PTAC šādam traktējumam nepie­krita, un nu par šīm “Tele2” darbībām ir pieņemts arī attiecīgs lēmums.

Tajā PTAC konstatē, ka “Tele2” konkrēto pakalpojumu lielai daļai savu klientu ir pieslēgusi automātiski, nesaņemot patērētāju aktīvi sniegtu gribas izteikumu – apstiprinājumu, tādā veidā pārkāpjot būtisku patērētāju tiesību aizsardzības principu, kurš aizliedz patērētāja klusēšanu izmantot kā piekrišanu kādas preces vai pakalpojuma pasūtīšanai.

PTAC secina, ka šajā gadījumā patērētājam nav pienākuma pieņemt minēto pakalpojumu un nav arī pienākuma par to maksāt.

Kā informē PTAC, “Tele2” klientiem, kuri nav zinājuši par šo jauno pakalpojumu vai nav vēlējušies to, taču nav aizsūtījuši atteikuma īsziņu, nav jāveic nekādas citas darbības.

Klientiem vienīgi jārēķinās ar iepriekš tarifa plānā noteikto interneta apjomu un līgumā noteikto samaksu.

“Tele2” nav tiesīgs prasīt maksu par šo pakalpojumu, ko patērētājs nav pasūtījis, pat ja tas tiek sniegts.

“Tele2” savukārt joprojām pauž pārliecību, ka viņu aktivitātes arī šajā situācijā sargā Elektronisko sakaru likums. “Kā likuma paklausīgs uzņēmums mēs, protams, respektējam PTAC lēmumu par pagaidu noregulējumu,” apgalvoja “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Tomēr viņš uzsver arī, ka uzņēmums šo PTAC lēmumu pārsūdzēs. PTAC savukārt norāda, ka lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību un patērētāji saziņā ar “Tele2” ir tiesīgi uz to atsaukties.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.