Aivars Aksenoks: Palielinot atļauto braukšanas ātrumu par 10 km/h, cietušo skaits palielinās par 30% 134
“Kā parādīja mūsu CSDD pētījums, tad tikai 29% autovadītāju ievēro noteikto ātrumu ārpus pilsētas,” tā apgalvo Aivars Aksenoks, CSDD valdes priekšsēdētājs, Tieslietu ministrs (2002-2004), Rīgas mērs (2005-2007), NA biedrs, TV24 raidījumā “Preses klubs”.
Tā līkne apstājas pie 10–13 km/h, kad cilvēks sodīts netiek. Sabiedrībai līdz ar to ir tāds iespaids, ka tas ir normāli un tā var braukt, viņš skaidro. Tas jau ir ieradums.
Runājot par ātruma ierobežojumiem mašīnām, kas radītas mūsdienās, viņš pastāsta, ka arī politiķu vidū ļoti populārs ir viedoklis, ka viss paliek labāks un nekas taču nevar notikt, bet tam pretim ir daudz un dažādu pētījumu, A.Aksenoks uzsver. “Tie 10 km/h palielina cietušo skaitu par 30%, un tam neviens īsti negrib ticēt,” viņš stāsta.
Ja paskatās, kas pašlaik notiek pasaulē, tad var redzēt, ka pasaulē ātrums tiek samazināts. 110, 130 km/h ātrums atļauts uz auto maģistrālēm, kur ir atdalīta pretējā virziena josla. Tur, kur šoferis nav pasargāts no frontāla trieciena, lielākajā daļā valstu maksimālais braukšanas ātrums ir 80 km/h.
Šo problēmu ar tik zemu policijas darbinieku kapacitāti atrisināt ir ļoti grūti, viņš secina.