“airBaltic” zaudējumi pirmajā pusgadā – 26,614 miljoni eiro 0
Nacionālās aviokompānijas “airBaltic” apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 219,465 miljoni eiro, kas ir par 20,1% vairāk nekā 2018.gada pirmajā pusgadā, bet kompānijas zaudējumi pieauga par 71,3% un bija 26,614 miljoni eiro, liecina uzņēmuma publiskotā informācija.
“airBaltic” finanšu pārskata vadības ziņojumā skaidrots, ka “airBaltic” pārvadāto pasažieru skaits Rīgā un Viļņā pieaudzis par 17%, bet Tallinā – par 38%. Lidsabiedrības tirgus daļa lidostā “Rīgā” pieaugusi no 54% pērn pirmajā pusgadā līdz 57% šogad sešos mēnešos, Tallinā – no 15% līdz 19%, bet Viļņā – no 8% pērn pirmajā pusgadā līdz 9% šogad.
Lidsabiedrības vadība skaidro, ka “airBaltic” grupa pirmajā pusgadā sasniedza prognozētos rezultātus, tomēr vairāki faktori rezultātus ietekmēja negatīvi.
Valūtas svārstības un izmešu kvotu sadārdzinājums
Piemēram, 2019.gada jūnijā lidsabiedrības apgrozījums bija relatīvi mazāks nekā gadu iepriekš šajā mēnesī, jo pērn to pozitīvi ietekmēja Krievijā notiekošais futbola “Pasaules kauss”.
Aptuveni četru miljonu eiro negatīvu ietekmi radīja zemāka eiro un ASV dolāra attiecība, bet divu miljonu eiro negatīvu ietekmi radīja straujais oglekļa dioksīda (CO2) emisijas kvotu cenu pieaugums. Zaudējumu apmēru ietekmēja arī pilotu, apkalpes un tehniķu atalgojuma pieaugums. Turklāt laika apstākļi šogad pirmajā pusgadā nebija tik labvēlīgi nozarei, kā tas bija gadu iepriekš.
Tāpat pārskatā minēts, ka saistībā ar starptautisko finanšu atskaišu standartu izmaiņām no 2019.gada 1.janvāra kompānija kapitalizējusi 12 lidmašīnu “Bombardier Q400” līzingu darījumus, pievienojot bilancei līzinga saistības 101 miljona eiro vērtībā. Tādējādi “Bombardier Q400” līzinga kopējās izmaksas (nolietojums plus procenti) pieauga par diviem miljoniem eiro salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo pusgadu.
Šogad pirmajā pusgadā lidsabiedrība flotei pievienoja piecas lidmašīnas, kas visas finansētas operatīvajā līzingā, līdz ar to kopējais lidmašīnu skaits sasniedza 39, un no tām 19 bija “Airbus A220-300”.
Cerība uz sezonalitāti
Vienlaikus “airBaltic” šogad sāka vairākas iniciatīvas, lai palielinātu ieņēmumus – šogad pirmajā pusgadā aviokompānijas papildieņēmumi uz pasažieri pieauga par apmēram 8%.
Tāpat uzņēmuma vadība atzīmē, ka “airBaltic” darbībā liela nozīme ir sezonalitātei, tostarp gada pirmajā pusē parasti ir vājāki rezultāti nekā gada otrajā pusgadā, piemēram, 2018.gada pirmajā pusgadā vidējā lidaparātu noslodze bija 73%, bet otrajā 76%, kā arī apkalpoto pasažieru skaits pērn otrajā pusgadā bija par 22% lielāks nekā pirmajā. Līdzīga sezonalitāte prognozēta arī šogad, gada otrajā pusgadā palielinoties pārvadāto pasažieru skaitam.
Kompānijas vadības ziņojumā arī prognozēts, ka pārvadāto pasažieru skaits 2019.gada otrajā pusgadā, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, pieaugs par 21%, kamēr pirmajā pusgadā pieaugums bija 17% apmērā. Savukārt “airBaltic” apgrozījums šogad prognozēts 500 līdz 510 miljonu eiro apmērā.
Uzziņa:
Pērn pirmajā pusgadā “airBaltic” apgrozījums bija 182,678 miljoni eiro, bet kompānijas zaudējumi bija 15,534 miljoni eiro.
“airBaltic” pagājušajā gadā pārvadāja 4,1 miljonu pasažieru, kas ir par 17% vairāk nekā gadu iepriekš. “airBaltic” 2018.gadā veica 56 261 lidojumu, kas ir par 12% vairāk nekā 2017.gadā, bet vietu piepildījums lidmašīnās bija 75%.
“airBaltic” peļņa pagājušajā gadā pieauga par 46%, sasniedzot 5,4 miljonus eiro, bet kompānijas ieņēmumi palielinājās par 18% un bija 408,7 miljonu eiro apmērā.
“airBaltic” nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 70 galamērķiem, kā arī “airBaltic” piedāvā tiešos lidojumus no Tallinas un Viļņas. Latvijas valstij pieder 80,05% “airBaltic” akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – gandrīz 20% akciju.