“airBaltic” sezonāla ķibele. Lidmašīna sadūrusies ar putnu, bet gaisa kuģis ir drošs turpmākajiem lidojumiem 15
“airBaltic” lidmašīnas sadursme ar putnu nav radījusi bojājumus lidmašīnai, un to var turpināt ekspluatēt, aģentūrai LETA pavēstīja “airBaltic” pārstāvji.
“airBaltic” precizē, ka incidents, lidmašīnai saduroties ar putnu, fiksēts reisam “BT302” no Helsinkiem atgriežoties Rīgā. Pēc nosēšanās Rīgas lidostā gaisa kuģa dzinējā tika atrastas putna paliekas.
Uzņēmumā arī norāda, ka, lai pārliecinātos, ka gaisa kuģis ir drošs turpmākajam lidojumam, “airBaltic” tehniķi aviācijas tehnisko drošības procedūru kārtībā veica nepieciešamās pārbaudes. Pārliecinoties, ka dzinējam nav nodarīti bojājumi, gaisa kuģis atkal varēja doties ekspluatācijā un turpināt lidojumu uz Getviku.
Kā norāda “airBaltic” pārstāvji, sadursmē ar putniem atkarībā no putna izmēra, ātruma, to skaita un sadursmes vietas var tikt apdraudētas dažādas lidmašīnas daļas, piemēram, vējstikls, spārni, aste un dzinēji.
Vienlaikus sadursmes ar putniem ir atkarīgas no sezonalitātes. Pavasarī un vasarā putnu aktivitāte ir lielāka, tāpēc pastāv lielāka sadursmju iespējamība.
Aviokompānijā uzsver, ka jebkurš ziņojums par iespējamu lidmašīnas sadursmi ar putniem vai dzīvniekiem automātiski aktivizē tālāko rīcību, kas ietver gaisa kuģa padziļinātu tehnisko pārbaudi, kad tiek veikta sistēmu un to mezglu mehāniska un vizuāla pārbaude, ietverot dažādas testēšanas metodes.
Tikai pēc sertificēta aviācijas inženiera atzinuma gaisa kuģim tiek dota atļauja veikt lidojumu.
“airBaltic” uzsver, ka šādas pārbaudes var radīt aizkavēšanos, bet drošība aviācijā vienmēr ir pirmajā vietā.
Jau ziņots, ka 12.aprīļa rītā Latvijas lidsabiedrības “airBaltic” lidmašīna “YL-AAO”, kas bija ceļā uz Getvikas lidostu Londonā, Rīgas lidostā sadūrusies ar putniem. Lidmašīnai bija jāpaceļas plkst.7.20, bet tā izlidoja tikai neilgi pirms plkst.12.
“airBaltic” koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 500,17 miljoni eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas zaudējumi samazinājās 2,5 reizes – līdz 54,219 miljoniem eiro.
Latvijas valstij pieder 97,97% “airBaltic” akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 2,03%.