“airBaltic” pēc Covid-19 krīzes beigām lidos ar samazinātu floti un izmantos tikai “Airbus” lidmašīnas 0
Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” pēc Covid-19 saslimšanas izraisītās krīzes beigām darbu atsāks ar mazāku lidmašīnu floti un izmantos tikai “Airbus” lidmašīnas, intervijā aģentūrai LETA sacīja “airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss.
“Mēs jebkurā gadījumā vēlējāmies savā flotē pāriet tikai uz “Airbus” lidmašīnām. Šogad un, iespējams, nākamgad mēs plānojām vēl izmantot arī “Boeing 737-300″ lidmašīnas, bet tagad to darbs ir apturēts un tās regulāros reisos vairs netiks izmantotas,” teica Gauss.
Tāpat viņš piebilda, ka aviokompānijai ir arī vēl 12 “Bombardier Q400 NextGen” divu turbopropelleru lidmašīnas. “No šodienas skatu punkta ir skaidrs, ka mēs apturēsim arī to darbu. Mēs fokusēsimies uz darba vienkāršību un izmantosim tikai “Airbus” lidmašīnu floti,” sacīja Gauss.
Viņš atzīmēja, ka Covid-19 saslimšanas izraisītās krīzes dēļ aviokompānija pirmskrīzes darbības apmērus varētu atgūt 2021.gadā vai pat vēlāk.
“airBaltic” flotē pašlaik ir 22 “Airbus A220” lidmašīnas.
“Vēl līdz 18 lidmašīnām mēs varam pasūtīt. Līdz ar to, atkal augot darbības apmēriem, mēs palielināsim “Airbus” lidmašīnu skaitu,” prognozēja Gauss.
Jau vēstīts, ka atbilstoši “airBaltic” biznesa plānam “Destination 2025” uzņēmuma flotē bija iecerēts no 2023.gada pāriet uz tikai “Airbus A220” lidmašīnām.
Pašlaiks “airBaltic” ir saņēmusi 22 “Airbus A220-300” lidmašīnu no 2018.gada 28.maijā veiktā papildu pasūtījuma par 30 “Airbus A220-300” lidmašīnām, paredzot iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.
2019.gadā “airBaltic” pārvadāja kopumā 5,049 miljonus pasažieru.
Tāpat ziņots, ka Latvijā līdz 14.aprīlim ir izsludināta ārkārtējā situācija koronavīrusa izraisītās saslimšanas Covid-19 izplatības dēļ. Tostarp ir apturēti starptautiskie pasažieru pārvadājumi.
“airBaltic” reģistrēta 1995.gadā, un tās pamatkapitāls ir 256,473 miljoni eiro, liecina “Firmas.lv” informācija. Pēc provizoriskiem datiem, uzņēmuma apgrozījums pērn bija 508,955 miljoni eiro, kas ir pieaugums par 23%, bet uzņēmums cieta zaudējumus 7,7 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.
Latvijas valstij pieder 80,05% “airBaltic” akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – gandrīz 20% akciju.