“airBaltic” papildu 340 miljoniem eiro aizņēmusies vēl 40 miljonus 39
Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” ir īstenojusi 2024.gada maijā emitēto nodrošināto obligāciju 340 miljonu eiro apmērā ar 14,5% procentu likmi papildu laidienu 40 miljonu eiro apmērā ar dzēšanas termiņu 2029.gadā, aģentūru LETA informēja “airBaltic” pārstāvji.
Tādējādi kopējais emisijas apmērs sasniedz 380 miljonus eiro.
“airBaltic” norāda, ka šī papildu obligāciju emisija atbilst “airBaltic” stratēģiskajam finanšu plānam, ļaujot lidsabiedrībai nostiprināt finansiālo stāvokli un nodrošināt finansiālo elastību laikā, kad uzņēmums īsteno savus izaugsmes plānus un virzās uz iespējamo akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO).
Paredzams, ka norēķini par obligācijām notiks nākamajā ceturtdienā, 24.oktobrī, un tās tiks kotētas “Euronext Dublin” biržā.
LETA jau ziņoja, ka šogad maijā “airBaltic” emitēja 5,25 gadu nodrošinātās obligācijas 340 miljonu eiro apmērā ar 14,5% procentu likmi.
Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) iepriekš norādīja, ka no kopējās obligāciju summas 290 miljonus eiro iegādājās privātie investori, bet valsts iegādājās 50 miljonus eiro.
Iepriekš Gauss intervijā aģentūrai LETA norādīja, ka kompānija virzās uz to, lai IPO notiktu šā gada otrajā pusē vai 2025.gadā. Tāpat viņš skaidroja, ka vispirms ir jāpaveic visi sagatavošanās darbi, tostarp viena no lietām, kas bija jāizdara, bija pamatkapitāla samazināšana.
Gatavojoties IPO, “airBaltic” pamatkapitālu samazinās par 571,293 miljoniem eiro, kā arī vienkāršos esošo uzņēmuma akciju struktūru. Pamatkapitāla samazināšanas noteikumos teikts, ka līdzšinējais “airBaltic” pamatkapitāls ir 596,473 miljoni eiro, tādējādi “airBaltic” pamatkapitāls pēc samazināšanas būs 25,179 miljoni eiro.
Tāpat ziņots, ka biznesa ziņu aģentūra “Bloomberg”, atsaucoties uz informētiem avotiem, iepriekš vēstīja, ka “Lufthansa” apsver iespēju iegādāties “airBaltic” akcijas pirms lidsabiedrības plānotā IPO. Sarunas ir agrīnā stadijā, un lēmums par investīcijām vēl nav pieņemts, norādījuši avoti, kas vēlējušies palikt anonīmi.
Latvijas valdība 30.augustā sēdes slēgtajā daļā vienojās, ka valstij pēc “airBaltic” akciju IPO kompānijas kapitālā jāsaglabā vismaz 25% plus viena akcija. Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) skaidroja, ka patlaban ar “airBaltic” stratēģisko investoru nenotiek sarunas par kontrolpaketes pārdošanu, bet par mazākuma paketes iegūšanu pirms IPO vai ejot uz IPO, kā arī, iespējams, līdzdalību IPO.
Savukārt Latvijas Televīzijas raidījums “de facto” 8.septembrī, atsaucoties uz tā rīcībā esošo informāciju, ziņoja, ka tiek apsvērts “airBaltic” stratēģiskajam investoram pārdot 10% akciju.
“airBaltic” pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 4,536 miljonus pasažieru, kas ir par 35,7% vairāk nekā 2022.gadā, un veica 44 100 lidojumu, kas ir par 18,3% vairāk nekā gadu iepriekš.
“airBaltic” auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 664,289 miljonu eiro apmērā, kas ir par 33,2% vairāk nekā 2022.gadā, kā arī kompānija guva peļņu 33,852 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.
Latvijas valstij pieder 97,97% “airBaltic” akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 2,03%.