“airBaltic” nāksies īstermiņā nomāt lidmašīnas un apkalpi, jo nav iespējams laikus veikt dzinēju apkopi 7
Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” saistībā ar ražotāja ierobežotām iespējam laikus veikt lidmašīnu dzinēju apkopi līdz 31.maijam īstermiņā nomās papildu lidmašīnas ar apkalpi no “XFly”, “Carpatair”, “Danish Air Transport” un “Cyprus Airways”, aģentūru LETA informēja “airBaltic” pārstāvji.
“XFly” piedāvās “Bombardier CRJ-900NG” lidmašīnas ar 88 sēdvietām, “Danish Air Transport” – “Airbus A320-232” ar 180 sēdvietām, “Carpatair” – “Airbus A319-100” ar 150 sēdvietām, bet “Cyprus Airways” – “Airbus A320-232” ar 180 sēdvietām.
“airBaltic” valdes priekšsēdētājs Martins Gauss norāda, ka lidsabiedrība ir stingri apņēmusies pildīt līgumsaistības pret pasažieriem un partneriem. Tomēr pagarinātais “Pratt & Whitney” dzinēju apkopes laiks rada “airBaltic” darbības traucējumus.
“Viņi, kā ilggadējs “airBaltic” partneris, atkal nav spējuši turēt solījumu attiecībā uz lidmašīnu sagatavošanas laiku saīsināšanu. Tādēļ “airBaltic” nodrošina rezerves kapacitāti ACMI nomas līgumu veidā,” skaidro Gauss, piebilstot, ka “airBaltic” saprot, ka šī ir nepatīkama situācija, tomēr saglabā optimismu, ka tā drīzumā tiks atrisināta.
Vienlaikus Gauss norāda, ka dažās no iznomātajām lidmašīnām būs vairāk sēdvietu, ļaujot pārvadāt lielāku pasažieru skaitu.
“Tikmēr mēs veicam visus nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu, ka lielākā daļa mūsu pasažieru joprojām tiek pārvadāti ar “Airbus A220-300″ lidmašīnām, kas ir mūsu darbības pamatā,” pauž Gauss.
“airBaltic” šogad arī noslēgusi sadarbības līgumu ar “Avion Express”, “airBaltic” flotei 2023.gada vasaras sezonā nodrošinot četras lidmašīnas “Airbus A320-232” ar 180 sēdvietām. Konkrēto lidmašīnu vidējais vecums ir 12 gadi.
Lai pildītu līgumsaistības un ievērotu biznesa plānu, “airBaltic” 2023.gada vasaras sezonā vienlaikus turpinās arī iznomāt 14 savas lidmašīnas citām lidsabiedrībām.
Jau vēstīts, ka “airBaltic” koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 500,17 miljoni eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas zaudējumi samazinājās 2,5 reizes – līdz 54,219 miljoniem eiro.
Latvijas valstij pieder 97,97% “airBaltic” akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 2,03%.