“Air Baltic” cer sākt pelnīt 2014. gadā 0
Lidsabiedrības “Air Baltic” izpilddirektors Martins Gauss vakar, stāstot par šā gada pirmo sešu mēnešu darbības rezultātiem, uzsvēra, ka tie ir par Ls 5 milj. labāki, nekā norādīts piecu gadu biznesa plānā.
Tas vieš cerības, ka arī lidsabiedrības zaudējumi gada beigās varētu būt par pieciem miljoniem latu mazāki nekā biznesa plānā ierakstītie Ls 38 milj. (Pērn kopā ar rezervju uzkrājumiem iespējamajiem zaudējumiem “Air Baltic” darbojās ar Ls 83 milj. zaudējumiem.) Nākamajā gadā zaudējumi iecerēti Ls 16 milj. lieli, bet pelnīt uzņēmums iecerējis sākt 2014. gadā. “Mēs esam pārliecināti par šā mērķa sasniegšanu,” vakar preses konferencē vairākas reizes uzsvēra “Air Baltic” izpilddirektors.
Nacionālajai lidsabiedrībai šā gada pirmajos sešos mēnešos labos darbības rezultātus izdevies sasniegt, par 15% samazinot lidojumu daudzumu un par 1% palielinot lidmašīnu piepildījumu (tas veido 72%), kas gan neesot tik daudz, cik cerēts. Salīdzinājumā ar 2011. gadu par 11% samazinājies lidsabiedrības pārvadāto pasažieru skaits, tomēr vidējā pārdotā vienas biļetes cena bija par 8% augstāka nekā pērn, kas arī ļāva gūt lielākus naudas ieņēmumus, nekā plānots. Naudas izteiksmē šie 8% veidojot vidēji Ls 5 vienai biļetei. “Vissvarīgākais mūsu vēstījums Latvijas cilvēkiem ir tas, ka salīdzinājumā ar 2011. gadu savus darbības rādītājus uzlabosim par 50 miljoniem latu,” uzsver “Air Baltic” izpilddirektors. Piecu gadu laikā darbības rādītājus iecerēts uzlabot par Ls 330 milj.
Gauss teic, ka “Air Baltic” salīdzinājumā ar konkurentiem aizvien ir vislētākā lidsabiedrība. Pērkot biļetes lidojumiem vairākus mēnešus uz priekšu, vislētākais ir Ls 19 piedāvājums lidojumam vienā virzienā. Savukārt vidējā biļetes cena šādam lidojumam ir aptuveni Ls 60, ja neizmanto dažādus papildu pakalpojumus.
Lidsabiedrības izmaksu samazināšana nepatīkama būs 159 “Air Baltic” darbiniekiem (15% no kopējā skaita), kurus līdz šā gada beigām atbrīvos no darba.
M. Gauss žurnālistiem atzina – saistībā ar tiesas procesiem, kuros iesaistīti bijušie lidsabiedrības īpašnieki, ir iespējami arī naudas zaudējumi, tomēr tie esot paredzēti biznesa plānā.
{source}
<iframe width=”700″ height=”525″ src=”http://www.youtube.com/embed/e6l78054FNc” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}