“Air Baltic” iegādājies elektroautomašīnas 100 000 eiro vērtībā katru; ministrs pieprasīs skaidrojumu 49
LETA, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs nosoda aviokompānijas “Air Baltic” rīcību saistībā ar dārgu 2022. gada izlaiduma “Audi e–tron” elektroauto iegādi līzingā un pieprasīs skaidrojumu “Air Baltic” padomei.
Ministra padomniece komunikācijas jautājumos Aļona Zandere pauž – ministrs nav pret elektroauto iekļaušanu uzņēmuma autoparkos, bet neesot saprotams, kāpēc ir jāiegādājas luksusa klases elektroauto, kas katra izmaksājot teju 100 000 eiro, īpaši laikā, kad sabiedrība kopumā piedzīvo finansiālas grūtības. Ministrs uzsver, ka “Air Baltic” savā darbībā būtu jāatspoguļo labas pārvaldības principi, strādājot efektīvi un katru nopelnīto eiro izmantojot maksimāli lietderīgi.
Portāls “pietiek.com” vēsta, ka uz Latvijas nodokļu maksātāju rēķina uzturētā „nacionālā aviokompānija” airBaltic, kas šosezon Latvijas iedzīvotājus jau atkal pārvadās vecās nomātās lidmašīnās, kamēr jaunie Airbus tiek iznomāti Rietumeiropas pasažieru vajadzībām, ir līzingā iegādājusies divpadsmit 2022. gada izlaiduma elektroauto Audi e-tron, kuru cena sākas no 87 000 eiro.
Uz ielas šie uz Latvijas nodokļu maksātāju rēķina airBaltic menedžmentam iegādātie elektroauto ir atpazīstami ar šādiem valsts reģistrācijas numuriem (tabulā minēts numurs, izlaiduma gads un modelis), uzskaita portāls pietiek.com:
EX4860 2022 AUDI E-TRON 50
EX4862 2022 AUDI E-TRON 50
EX4855 2022 AUDI E-TRON 50
EX4856 2022 AUDI E-TRON 50
EX4859 2022 AUDI E-TRON 50
EX4861 2022 AUDI E-TRON 50
EX4864 2022 AUDI E-TRON 50
EX4857 2022 AUDI E-TRON 50
EX4853 2022 AUDI E-TRON 50
EX4854 2022 AUDI E-TRON 50
EX4858 2022 AUDI E-TRON 50
EX4863 2022 AUDI E-TRON 50
Viss, ko šai sakarā ir vēlējies paskaidrot airBaltic, ir: “Pārēja [saglabāta oriģinālrakstība] uz elektro autoparku (tostarp tehniskajā un zemes apkalpes departamentā) ir daļa no lidsabiedrības plāna ceļā uz ilgtspējas mērķu sasniegšanu, panākot nulles CO2 emisiju daudzumu līdz 2050. gadam.”
Tiesa, ja neskaita ekskluzīvos e-tron, kuri no nodokļu maksātāju kabatas prasījuši vismaz miljonu eiro, šī airBaltic pāreja pagaidām aprobežojusies ar piecu Peugeot E-Rifter iegādi, tā raksta portāls.
“Air Baltic” koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 500,17 miljoni eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā 2021. gadā, bet kompānijas zaudējumi samazinājās 2,5 reizes – līdz 54,219 miljoniem eiro. Latvijas valstij pieder 97,97% “Air Baltic” akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 2,03%. Covid-19 pandēmijas krīzes laikā valsts nacionālajā lidsabiedrībā ieguldījusi simtiem miljonus eiro no nodokļu maksātāju naudas, taču “Air Baltic” šie līdzekļi jāatdod atpakaļ. Kompānijas vadītājs Martins Gauss intervijās medijos izteicies, ka lidsabiedrība tagad iztiek ar saviem līdzekļiem un, ja vien atkal neatgadīsies kādas globālas krīzes, tad tas tā turpināsies un papildu valsts naudas iepludināšana aviokompānijā nebūšot vajadzīga. Šobrīd notiek konkurss uz “Air Baltic” jaunu padomes locekļu amatiem. Uz trīs padomes locekļu amatiem pieteikušies 68 pretendenti, informē Satiksmes ministrija. Mēneša bruto atlīdzība padomes priekšsēdētājam paredzēta līdz 3357 eiro, bet padomes locekļiem 3021 eiro.