Zaļie uz sliedēm negulsies 10
Vai arī Zaļā partija negrasās torpedēt sliežu ceļu, kas šķērso “Natura 2000” teritorijas Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātā? Vilciens taču caurbrauks dabas liegumu Vitrupes ielejā un dabas parkam Salacas ielejā un pārbrauks pāri savvaļas ķiplokiem!
Edgars Tavars aizstāvēja vilciena projektu, jo tas mazāk piesārņo vidi nekā autotransports, paredzot, ka daudzas kravas tiks pārvadātas pa sliežu ceļu. “Nevar kaut ko iegūt, neko nezaudējot,” atgādināja Salacgrīvas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Cīrulis, “tas ir kompromisa variants, kas saglabā iespējami daudz dabas vērtību.”
Kas strādās?
Kur ņems tos strādnieku tūkstošus? Vietējos vai ievedīs – interesējās Ainažu ļaudis. Tavars gan atrunājās, ka būs iepirkumu konkursi, kuros startēs būvfirmas ne tikai no Baltijas, bet no visas pasaules un katrs, vai tie būtu poļi vai ķīnieši, var braukt ar saviem strādniekiem.
“Kurš uzvarēs iepirkumā Latvijā, kurš Lietuvā un kurš Igaunijā, to mēs pateikt nevaram. Vienlaikus mēs aicinām iepirkumu stratēģiju veidot tā, lai to varam izsludināt visās Baltijas valstīs vienlaikus, lai nebūtu konkurences uz vieniem un tiem pašiem izpildītājiem par dažādu cenu. Ir resursi, kurus varam iegūt tikai ārpus Baltijas valstīm, – arī granīta šķembas uzbērumam jāieved, nemaz nerunājot par sliedēm,” paskaidroja Vingris.
“Bet jāgādā, lai vietējie atrastu darbu,” Tavars piekodināja. “Jau notikušas pārrunas ar Izglītības ministriju par to, lai sagatavotu jauniešus tādām profesijām, kas būs vajadzīgas jaunajam dzelzceļam,” viņš atklāja. Tā teikt, pārrunas ir bijušas, bet pasūtījums par vilciena mašīnistu sagatavošanu ar vācu valodas zināšanām vēl nav veikts.