Rostovskis par “Rail Baltica”: Projekts tiek pārvaldīts haotiski, viss ir mērenā haosā – ceļ te, būvē tur 95
“Rail Baltica” projekta īstenošana vērtējama kā ne visai veiksmīga no publiskās pārvaldīšanas skatupunkta. Esmu dzirdējis daudzreiz no dažādām sarunām, ka projekts tiek pārvaldīts haotiski, arī būvniecība – kaut kur šeit būvēt, tur būvē nu kaut kā tas viss ir tā izmētāts, un
Šādi vienu no Latvijas svarīgākajiem starptautiskajiem projektiem TV24 raidījumam “Preses klubs” raksturo Aigars Rostovskis, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras prezidents.
No otras puses, protams, ja mēs paskatāmies kartē, skaidrs, ka ģeopolitiskā situācija ir tāda, kāda ir, atzīst Rostovskis. Mēs izvēli esam izdarījuši, ka mēs gribam dziļāk integrēties Rietumu civilizācijā. Paskatāmies kartē – augšā ir Skandināvijas valstis, Zviedrija, Somija. Braucam lejā, ir – Igaunija, Latvija, Lietuva, nāk pēc tam Polija.
“Faktiski tas, kas mums ir jādara. Mums tiešām šī te ziemeļu-dienvidu ass ir jāstiprina. Viens ir – dzelzceļš. Skatos no Latvijas viedokļa: ja šeit sāks cirkulēt asinsrite caur mums, caur Baltijas valstīm, gan dzelzceļš, gan visa auto kustība, gan aviācija, skaidrs, ka,
Viņš atzīst, ka “mēs paši nemākam, tad viņi to telpu aizpilda. Tātad labāk ir tā, nekā ir tukšums.
Pirms mēneša, pusotra Latvijā ciemojās Polijas prezidents, Dudas kungs, tad bija iespēja uzņēmējiem satikties ar delegāciju. Duda norādīja, ka pēc diviem gadiem no Varšavas līdz Lietuvas robežai varēs, varēs atbraukt pa divām stundām, bet kas ir uzdevums Latvijai?
brauks tūristi, uzņēmēji, investīciju apjoms var palielināties. Tas nozīmē, ka būs vieglāk kaut ko tirgot uz Poliju, tirgot uz Somiju, nu, respektīvi, mūsu uzņēmējiem būs vieglāk, nāks investīcijas, un tas ir arī stāsts par ekonomikas pieaugšanu un drošību, tā Rostovskis.