Rostovskis par “Rail Baltica”: Projekts tiek pārvaldīts haotiski, viss ir mērenā haosā – ceļ te, būvē tur 95

“Rail Baltica” projekta īstenošana vērtējama kā ne visai veiksmīga no publiskās pārvaldīšanas skatupunkta. Esmu dzirdējis daudzreiz no dažādām sarunām, ka projekts tiek pārvaldīts haotiski, arī būvniecība – kaut kur šeit būvēt, tur būvē nu kaut kā tas viss ir tā izmētāts, un

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
Kā tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas
nav tāda sajūta, ka tas viss ir saprotams un iet uz priekšu. Pat būvnieki nesaprot, vai kaut kas kavējas, kaut kas raustās, nu viss ir tādā mērenā haosā.

Šādi vienu no Latvijas svarīgākajiem starptautiskajiem projektiem TV24 raidījumam “Preses klubs” raksturo Aigars Rostovskis, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras prezidents.

CITI ŠOBRĪD LASA

No otras puses, protams, ja mēs paskatāmies kartē, skaidrs, ka ģeopolitiskā situācija ir tāda, kāda ir, atzīst Rostovskis. Mēs izvēli esam izdarījuši, ka mēs gribam dziļāk integrēties Rietumu civilizācijā. Paskatāmies kartē – augšā ir Skandināvijas valstis, Zviedrija, Somija. Braucam lejā, ir – Igaunija, Latvija, Lietuva, nāk pēc tam Polija.

“Faktiski tas, kas mums ir jādara. Mums tiešām šī te ziemeļu-dienvidu ass ir jāstiprina. Viens ir – dzelzceļš. Skatos no Latvijas viedokļa: ja šeit sāks cirkulēt asinsrite caur mums, caur Baltijas valstīm, gan dzelzceļš, gan visa auto kustība, gan aviācija, skaidrs, ka,

pat ja mēs te uz vietas diezgan neveiksmīgi darbosimies, tad to vietu aizpildīs, lai cik tas sāpīgi nebūtu, – lietuvieši un igauņi,” skarbs par kārtību un plānošanu Latvijā ir Rostovskis.

Viņš atzīst, ka “mēs paši nemākam, tad viņi to telpu aizpilda. Tātad labāk ir tā, nekā ir tukšums.

Pirms mēneša, pusotra Latvijā ciemojās Polijas prezidents, Dudas kungs, tad bija iespēja uzņēmējiem satikties ar delegāciju. Duda norādīja, ka pēc diviem gadiem no Varšavas līdz Lietuvas robežai varēs, varēs atbraukt pa divām stundām, bet kas ir uzdevums Latvijai?

Ir jāizvērtē, kādā veidā sakārtot autoceļus šeit, jo jāsaprot, ka, ja no Varšavas līdz Rīgai varēs atbraukt pa četrām stundām, šeit sāksies patiesi liela kustība –

brauks tūristi, uzņēmēji, investīciju apjoms var palielināties. Tas nozīmē, ka būs vieglāk kaut ko tirgot uz Poliju, tirgot uz Somiju, nu, respektīvi, mūsu uzņēmējiem būs vieglāk, nāks investīcijas, un tas ir arī stāsts par ekonomikas pieaugšanu un drošību, tā Rostovskis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.