Aicina svētku laikā būt piesardzīgiem arī sociālajos tīklos 0
Drošības eksperti aicina svētku laikā būt īpaši uzmanīgiem sociālajos medijos, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja drošības kompānijas “Grifs AG” vadītājs Ainars Bundulis.
Palielinoties interneta un viedtālruņu lietotāju skaitam, pieaug arī privātuma un drošības riski iedzīvotājiem, tāpēc drošības eksperti aicina svētku laikā rūpīgi izvērtēt, kādu saturu atklāt sociālajos medijos personīgās un mantu drošības dēļ.
Bundulis atzīmēja, ka tehnoloģiju attīstības rezultātā var daudz ātrāk iegūt informāciju un dalīties ar to. Taču tas var radīt riskus personas drošībai.
“Jo aktīvāks sociālo mediju lietotājs, jo vieglāk negodprātīgiem cilvēkiem ir izsekot personu un realizēt savus nodomus,” bažas par cilvēku drošību pauda Bundulis.
Regulāri un cītīgi atzīmējot katru atrašanās vietu, piemēram, “Foursquare”, bez lielas piepūles ļaunprāši var izdarīt secinājumus par personas paradumiem un precīzi zināt, kad neviena nebūs mājās.
Lai no tā izvairītos, jāizvērtē, cik bieži un kur “iečekoties”, kā arī, kuriem cilvēkiem sociālajos medijos sniegt pieeju saviem datiem jeb kurus apstiprināt kā draugus, skaidroja Bundulis.
Vēl viens būtisks drošības drauds ir cilvēku nezināšana par funkcijām, kas ir viedtālruņos un digitālajās kamerās.
“Grifs AG” aptaujā noskaidroja, ka vairums cilvēku neapzinās, ka, publicējot internetā fotogrāfijas, kas uzņemtas ar viedtālruni vai digitālo kameru ar GPS uztvērēju, tās automātiski ietver informāciju par atrašanās vietu (geotaggingu).
Piemēram, ievietojot fotogrāfiju no dzimšanas dienas svinībām mājās “Flickr” albumā, tās aplūkotājiem būs redzama arī svinību vieta. Turklāt, ja fotogrāfijā būs redzams liels televizors un citas vērtīgas lietas, tad interese par konkrēto mājokli likumpārkāpējiem tikai pastiprināsies.
Tādēļ, iepazīstoties arī ar citām ierīču funkcijām, Bundulis iesaka manuāli atslēgt GPS funkciju.
Drošības kompānijas “Grifs AG” veiktajā pētījumā noskaidrots, ka tikai 12% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 49 gadiem zina, ko nozīmē geotaggings. Vairāk nekā 60% nav ne jausmas par termina lietošanu.
Bundulis, uzsvēra, ka katrs vienpadsmitais domā, ka tas ir sinonīms slēpņošani (geocaching) – nodarbe brīvā dabā ar GPS vai citiem navigācijas paņēmieniem, kuras mērķis ir visā pasaulē izvietot un meklēt slēpņus.
Gandrīz 7% aptaujāto domā, ka geotaggings ir atrašanās vietas atzīmēšana sociālajā tīklā, savukārt tikpat daudzi ir pārliecināti, ka tas ir mērījums mērniecībā, izmantojot GPS.
Drošības kompānijas “Grifs AG” interneta aptaujā piedalījās 554 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 49 gadiem. Aptauja veikta no 2012.gada 31.marta līdz 7.aprīlim.