Aicina doties jaunā pārgājiena maršrutā gar jūras piekrasti 0
581 kilometru (km) garais 30 dienu posms gar Latvijas jūras piekrasti no Latvijas-Lietuvas robežas (Nidas) līdz Latvijas-Igaunijas robežai (Ainažiem) iedalīts vēl četros posmos – Dižjūra, Mazjūra, Rīga un Vidzeme, savukārt posmu gājieni variē no 12 km (Nida – Pape) līdz pat 25 km (Pape – Bernāti, Engure – Ragaciems), informē Latvijas Lauku tūrisma asociācijā “Lauku ceļotājs”.
Daļa no pārgājiena maršruta pieejama “Jūrtakas” mājas lapā http://coastalhiking.eu/lv/tour/itinerary. Katras dienas aprakstā ir iekļauta tāda būtiska informācija kā gājiena sākuma un beigu punkts, garums, gājiena veikšanai aptuvenais nepieciešamais laiks, lielākās apdzīvotās vietas maršruta gaitā, ceļa segums, grūtības pakāpe (viegla, vidēja vai grūta), dabiski vai cilvēka radīti šķēršļi un ieteikumi, kā tos pārvarēt, bīstamas vietas, ja konkrētajā posmā tādas ir atrodamas, un alternatīvas maršruta veikšanai. Tāpat “Vērts redzēt” sadaļā ir atrodami interesantāko apskates objektu īsi apraksti ar GPS koordinātēm to ērtākai atrašanai, savukārt sadaļā “Servisi” – informācija par naktsmītnēm, ēdināšanas vietām, veikaliem, sabiedrisko transportu, atpūtas vietām un iespēju saņemt tūrisma informāciju. Maršrutu GPX formātā ir iespējams lejupielādēt katras dienas sadaļā “Karte”.
Katrs posms var tikt veikts gan kā atsevišķs, neatkarīgs maršruts, gan, dienas savienojot, var doties vairāku dienu gājienā.
Tāpat Jūrtaku var sākt jebkurā fiziski pieejamā vietā un iet vienā vai otrā virzienā (balti-zili-baltais marķējums ir abos virzienos). Dienas starta un finiša punkts var tikt skatīts kā maršruta veidotāju ieteikums, ņemot vērā iespēju fiziski piekļūt pie maršruta, kā arī iespēju saņemt ceļotājam nepieciešamos pakalpojumus.
Pateicoties projekta partneriem Latvijā: Kurzemes plānošanas reģions, Vidzemes tūrisma asociācija, Carnikavas, Saulkrastu un Salacgrīvas pašvaldības, kā arī sadarbības partneriem – Live Rīga un Jūrmalas pilsētas pašvaldība – lielākā daļa maršruta ir marķēta ar īpašām Jūrtakas krāsu un logo zīmēm, un šobrīd notiek aktīvs darbs veidojot infrastuktūru (stendi, norādes, atpūtas vietas un peivedcēli no stacijas vai citām pieejām utt.).