Rada izmaksas 17
Par to, ka degvielas iekrāsošana ir papildu slogs nozarei, kas prasa papildu kapitālieguldījumus un var atsaukties uz degvielas cenu, “LA” norādīja Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns. Viņš gan nevarēja ne apstiprināt, ne noliegt, ka degvielas cena varētu palielināties. Degvielas tirgotāji jau pirms iekrāsotās degvielas sistēmas ieviešanas cēla trauksmi par problēmām, ko var radīt šāds lēmums. Proti, būs vajadzīgs papildu finansējums.
Lai arī Finanšu ministrija (FM) lauksaimniekiem skaidrojusi, ka degvielas iekrāsošana ir Eiropas Komisijas (EK) prasība, Zemnieku saeima saņēma atbildi no EK Nodokļu un muitas savienības, ka lauksaimniecības darbiem paredzēto degvielu iespējams arī neiekrāsot. Tāpat valsts var lūgt iespēju lauksaimniecības darbos izmantojamai dīzeļdegvielai piemērot nulles akcīzes nodokļa likmi. Tas ir pretstatā 50 EUR/t, kas ir noteikts pašlaik Latvijā. Zemnieku saeimas redzējumā, visefektīvākais veids ir līdz 2009. gadam Latvijā pastāvējusī sistēma, kas paredz lauksaimniekiem iegādāties nekrāsotu dīzeļdegvielu ar pilnu akcīzes nodokļa likmi. Attiecīgi samaksāto akcīzes nodokli valsts var daļēji vai pilnībā lauksaimniekam atmaksāt.
FM pārstāve Ieva Vilkaste paskaidroja, ka atbilstoši ES normām lauksaimniecības darbiem paredzēto dīzeļdegvielu varētu nemarķēt tikai tādā gadījumā, ja šādai dīzeļdegvielai tiktu piemērota akcīzes nodokļa standartlikme, piemēram, paredzot daļēju vai pilnīgu akcīzes nodokļa atmaksu. Savukārt, ja dīzeļdegvielai piemēro samazināto akcīzes nodokļa likmi vai nulles nodokļa likmi, tad tāda dīzeļdegviela ir jāmarķē saskaņā ar attiecīgo Eiropas direktīvu.