Kurš kontrolēs 17
Zemniekus uztrauc tas, ka šo prasību stāšanās spēkā var sadārdzināt degvielas cenas un radīt papildu izmaksas visiem lauksaimniekiem, kas nodarbojas ar ražošanu. Tāpat neesot skaidrs, kas notiks gadījumā, ja kontrolējošās iestādes atklās krāsotās degvielas atliekvielas tvertnē, kur tiks iepildīta nemarķētā degviela, lai veiktu citus pārvadājumus. “Mēs jau sākumā teicām, ka var rasties problēmas. Izskatās, ka tad, kad būs pirmie sodi un pirmās tiesvedības, tikai tad būs jātaisa grozījumi un kaut kas jāmaina,” neizpratnē ir Zemnieku saeimas vadītājs.
Sodi par konstatētajiem pārkāpumiem nebūs niecīgi. Ja prasības netiks ievērotas un kontrolējošās institūcijas konstatēs pārkāpumus, sods fiziskām personām var sasniegt 70 – 700 eiro, bet juridiskām – 350 – 7100 eiro, konfiscējot attiecīgos naftas produktus un transporta līdzekļus, liecina FM sniegtā informācija. Šobrīd gan īsti nav skaidrs, kurš kontrolēs prasību ievērošanu. Valsts ieņēmumu dienesta (VID) teiktais liecina, ka kontroles pasākumus veic VID, taču pagaidām nav skaidrības, kā tas notiks. Arī ZM pārstāve Biruta Ingiļāvičute apstiprina, ka kontroles pasākumi jānodrošina VID. Visticamāk, ka dienestam būs jāpiesaista Valsts policijas darbinieki, kas vienīgie šobrīd var apstādināt auto uz ceļiem, lai veiktu nepieciešamās kontroles. VID apliecina, ka organizēs mehānisko transportlīdzekļu pārbaudes – no mehānisko transportlīdzekļu degvielas sistēmām nepieciešamības gadījumā paņems degvielas paraugus un pārbaudīs, vai transportlīdzekļos par degvielu neizmanto iezīmētos (marķētos) naftas produktus. Viņu rīcībā jau esot atbilstošas ierīces degvielas paraugu ņemšanai.