Ivars Stiurenieks, Tukuma novada Jaunsātu pagasta z/s “Apriķi-1” saimnieks, bija pirmais, kas Tukuma DUS “Virši” piektdien atbrauca pēc marķētās degvielas. Viņam gada limits ir trīs tonnas, un pēc kārtējiem 100 litriem savam traktoram atbraucis ar mikrobusu. “Nezinu tik, vai drīkstēšu braukt pēc malkas un grants,” nosaka zemnieks. Tāpat viņu bažīgu dara, kā pēc marķētās degvielas dabūt tīru traktora tvertni, lai citām vajadzībām izmantotu nemarķēto.
Ivars Stiurenieks, Tukuma novada Jaunsātu pagasta z/s “Apriķi-1” saimnieks, bija pirmais, kas Tukuma DUS “Virši” piektdien atbrauca pēc marķētās degvielas. Viņam gada limits ir trīs tonnas, un pēc kārtējiem 100 litriem savam traktoram atbraucis ar mikrobusu. “Nezinu tik, vai drīkstēšu braukt pēc malkas un grants,” nosaka zemnieks. Tāpat viņu bažīgu dara, kā pēc marķētās degvielas dabūt tīru traktora tvertni, lai citām vajadzībām izmantotu nemarķēto.
Foto – Ivars Bušmanis

Nemierā ar grozījumiem 17


Daļa ražotāju gan ir nemierā ar grozījumu projektu valdības noteikumos, kas ir nepilnīgi, jo neļauj izmantot iekrāsoto degvielu visās ar lauksaimniecību saistītajās darbībās. “Tas ir kārtējais sasteigtais ES regulas ieviešanas piemērs, kā nevajag darīt. Šobrīd zemniekiem ir ierobežots saimnieciskās darbības kopums, ko viņi nedrīkst veikt, izmantojot iekrāsoto degvielu. Piemēram, vest uz lauka kaļķojamo materiālu, minerālmēslus, pievest ūdeni lopiem. Nedrīkstam aizvest graudus un atceļā traktorā atvest kādus materiālus. Jābrauc divreiz. Tas ir aplami gan no ekonomiskā, gan no ekoloģiskā skatpunkta. Šobrīd esam bezspēcīgi, jo mums nav atļauti vairāki pašpārvadājumi,” klāsta Zemnieku saeimas priekšsēdētājs Juris Lazdiņš.

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

Kā jau ziņots, marķētu degvielu varēs izmantot lauksaimniecības produkcijas ražotāja saražoto vai izaudzēto lauksaimniecības produktu pašpārvadājumiem, ja pašpārvadājumus veic pats lauksaimniecības produkcijas ražotājs vai viņa darbinieks, izmantojot lauksaimniecības produkcijas ražotāja īpašumā esošu kravas automobili, kurā sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja sēdvietu, nepārsniedz divas sēdvietas. Valdības noteikumu projekta izstrādātāja – ZM – parlamentārais sekretārs Armands Krauze mierina, ka atsevišķu ražotāju iebildumi ir pārspīlēti, jo gan kaļķojamo materiālu, gan ūdens vešana arī ir lauksaimnieciskās darbības. Viņa saimniecībai problēmas ar marķēto degvielu neesot radušās. Ja būs nepieciešams, tad tiks veikti papildinājumi esošajā kārtībā, sola parlamentārais sekretārs.

Šobrīd jau ir izstrādāti grozījumi valdības noteikumos nr. 194, kurus saskaņojusi FM un jau tuvākajā laikā tos varētu pieņemt valdībā. Tie paredz marķētās dīzeļdegvielas ar samazināto akcīzes nodokļa likmi (50 eiro par 1000 litriem) izmantošanu traktortehnikā un lauksaimniecības pašgājējmašīnās lauksaimniecības produkcijas ražošanai, zemes apstrādei, kā arī tādas meža vai purva zemes apstrādei, kurā kultivē dzērvenes vai mellenes, un zem dīķiem esošas zemes apstrādei. A. Krauze atgādina, ka sistēma ir spēkā un, ja būs identificētas kādas problēmas, tiks veikti precizējumi.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.