Saeimas deputāte, partijas “Vienotība” priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa.
Saeimas deputāte, partijas “Vienotība” priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa.
Foto-LETA

Āboltiņa: jāatrod variants, kā novērst Krievijā ražotu lidmašīnu iegādi 6

Jāatrod variants, kā novērst Krievijā ražotu lidmašīnu iegādi, sacīja “Vienotības” priekšsēdētāja, 12.Saeimas deputāte Solvita Āboltiņa.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka uz iespējamo “Sukhoi” lidmašīnu iegādi jāskatās kā uz nacionālās drošības jautājumu – gan to, ko nozīmē nacionālās aviokompānijas tālākā attīstība, gan to, ko sabiedrībai nozīmētu valdības paziņojums, ka to nav iespējams novērst.

“Manuprāt, ir jāspēj atrast juridisku mehānismu, kādā veidā, parlamentam balsojot par 80 miljonu eiro [aizdevuma „airBaltic”] kapitalizāciju, vienlaikus tiek novērsts jebkāds risks, ka nacionālās aviokompānijas flotē varētu būt Krievijā ražotas lidmašīnas. Tas ir jautājums gan par drošību, gan par sankcijām pret Krieviju, gan visu pārējo,” uzsvēra Āboltiņa.

CITI ŠOBRĪD LASA

Plānots, ka gala lēmums frakcijā tiks pieņemts trešdien, 2.decembrī. Trešdien ir sasaukta arī Saeimas Budžeta komisijas slēgtā sēde, kurā tiks skatīts jautājums par šiem 80 miljoniem eiro.

“Pašlaik ir vienkārši milzīgs negatīvas informācijas mākonis, kurā nav nošķirta ne valdības, ne Saeimas kompetence, ne ir skaidrs, ko kurš balsojums nozīmē un kādas var būt tālākās sekas – juridiskas, politiskas un ekonomiskas,” tā Āboltiņa.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka valdība aiz slēgtām durvīm 3.novembrī pēc vairāk neka četru stundu diskusijām akceptēja finanšu konsultanta “Prudentia” atrasto investoru “airBaltic” – Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš aviokompānijā gatavs ieguldīt 52 miljonus eiro pie nosacījuma, ka valsts investēs 80 miljonus eiro. Valsts ieguldījumu paredzēts nodrošināt,” airBaltic” aizņemoties Valsts kasē un pēc tam attiecīgo aizdevumu kapitalizējot. Par aizdevumu gan vēl būs jālemj Saeimā, ko plānots darīt kopā ar nākamā gada valsts budžetu.

Līdz ar attiecīgo darījumu paredzēts, ka attiecīgā privātā investora Latvijā dibināts uzņēmums iegūs 20% “airBaltic” kapitāldaļu, savukārt valstij stratēģiskā investora piesaistes gadījumā būs tiesības attiecīgas akcijas izpirkt. Par dažādiem nosacījumiem, ko investors sagaida no valsts, tostarp iespēju pārdot vairākas Krievijā ražotas lidmašīnas “Sukhoi Superjet”, paredzēts diskutēt, strādājot pie akcionāru līguma. Pats investors gan paudis, ka viņa ieguldījums “airBaltic” nav atkarīgs no tā, vai aviokompānija iegādāsies attiecīgās lidmašīnas.

Reklāma
Reklāma

Tāpat vēstīts, ka Gausam trešdien, 11.novembrī, nav izdevies pārliecināt valdības koalīcijas partneri Zaļo un zemnieku savienību (ZZS) par atbalstu piekrišanai aizdevumam no Valsts kases 80 miljonu eiro vērtībā ar nosacījumu, ka darījumā tiek piesaistīts Montāgs-Girmess.

Vienlaikus “Prudentia” uzskata, ja Saeima apturēs darījumu ar atrasto “airBaltic” investoru, lidsabiedrības darbība var tikt apdraudēta un sekas var būt katastrofālas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.