Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.
Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Abāšins: Augstās energoresursu cenas atstās ietekmi arī uz apdrošināšanu 20

Augstās energoresursu cenas atstās ietekmi arī uz apdrošināšanu, intervijā aģentūrai LETA sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

Viņš norādīja, ka apdrošināšanas tirgu ietekmē ne tikai pandēmija, bet arī augošā inflācija. “Bez pandēmijas pašlaik izaicinājums ir energoresursu cenu kāpums, jo tas ietekmē praktiski visas nozares,” sacīja Abāšins.

Tāpat viņš atzīmēja, ka cenu spiediens, piemēram, ir veselības apdrošināšanā un transportlīdzekļu apdrošināšanā. Tikko valsts “iepumpē” līdzekļus veselības aprūpē valsts pusē un ceļas mediķu algas, tas pats ir jādara privātajos veselības aprūpes uzņēmumos, un aug to izcenojumi un apdrošinātājiem ceļas veselības apdrošināšanas polišu izmaksas. Tas pats notiek transportlīdzekļu apdrošināšanā, tikko ceļas autoservisu cenas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienlaikus Abāšins uzsvēra, ka no otras puses ir klienti. “Ja apdrošinātājs atnāk un saka, ka cels veselības apdrošināšanas polises cenu, tad klients tai var vienkārši nepiekrist, jo viņam savukārt ceļas maksājumi arī par gāzi, elektrību un citām lietām. Konkurences situācija tirgū ir pietiekami nopietna, tādēļ apdrošinātājiem ir jāmeklē ceļi, kā būt efektīvākiem,” viņš sacīja.

Tajā pašā laikā Abāšins pauda, ka īpašumu apdrošināšanā apdrošināšanas summām gan būtu jāindeksējas un jāiet līdzi būvniecības cenu kāpumam. “Vai tas automātiski nozīmē prēmijas celšanos? Ne vienmēr. Taču apdrošināšanas summām gan būtu jāaug,” viņš uzsvēra.

Tāpat Abāšins minēja, ka viens no jutīgākajiem apdrošināšanas veidiem attiecībā uz inflāciju ir sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana. Kad sākās Covid-19 krīze un ekonomika sabremzējās, OCTA bija pirmais apdrošināšanas veids, kurā cenas “nobrauca uz leju” par aptuveni 15-20%. Redzot, ka tagad cenas aug gan medicīnā, gan energoresursu ietekmē autoservisos, ir aizdomas, ka ilgtermiņā celsies arī OCTA cenas. “Kad tas notiks un cik liels būs kāpums? To ir ļoti grūti pateikt. Bet pilnīgi noteikti ir tas, ka OCTA ir tas apdrošināšanas veids, kas varētu reaģēt uz cenu spiedienu,” viņš sacīja.

“Protams, ka šī enerģētiskā krīze, kura, cerams, ir īstermiņa, kaut kādu iespaidu atstās. Kāds noteikti mēģinās ietaupīt arī uz apdrošināšanas polišu rēķina, bet cik daudz šādu klientu būs – tas ir labs jautājums,” atzīmēja Abāšins.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.