90% no Latvijas tirgū esošajiem auto servisiem nemaksā nodokļus 0
Kopumā 90% no Latvijas tirgū esošajiem auto servisiem nemaksā nodokļus, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” atzina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) prezidents Andris Kulbergs.
“Apmēram 80% mūsu [dīleru auto servisu] klientu ir pēcgarantijas klienti. Tādējādi pašlaik mēs esam tiešā konkurencē ar jebkuru neatkarīgo servisu, jo konkurējam par to pašu klientu. Diemžēl klientam neinteresē, vai serviss maksā nodokļus vai ne. Klientu interesē remontservisa pakalpojuma cena. Tas ir gaužām bēdīgi. Es varu uzreiz pateikt – 90% no tirgū esošajiem servisiem diemžēl nemaksā nodokļus. Autoservisi ir visspilgtākā nozare, kurā manāma nodokļu optimizācija,” pastāstīja Kulbergs.
Viņš norādīja, ka dīleru servisiem ir jākonkurē ar neatkarīgajiem servisiem, kuri dažkārt saviem darbiniekiem maksā algas aploksnēs, tādējādi šī fakta ietekme uz cenām ir būtiska.
“Vienlaikus daudzi cilvēki ir sapratuši – ja dīlera cena ir par 20% lielāka, kas parasti ir uz nodokļu rēķina, viņš vienmēr saņems kvalitatīvu pakalpojumu un, ja radīsies kāda problēma, viņš varēs prasīt par to atbildību un serviss to novērsīs. Dažiem klientiem ir svarīgākas ilgtermiņa saistības – lai konkrētais serviss par viņa mašīnām rūpētos ilgtermiņā. Es domāju, ka pēdējā laikā dīleri ir būtiski mainījuši savu attieksmi pret klientu, salīdzinot ar to, kāda tā bija treknajos gados, kad klients servisa apmeklējumam bija spiests pierakstīties mēnesi uz priekšu, bet klienta lojalitāte servisam nebija svarīga. Patlaban servisi savā starpā cīnās par jebkuru klientu un nu šādas lietas vairs nevar atļauties,” sacīja Kulbergs.
LPAA ir sabiedriska organizācija, profesionālu ražotājrūpnīcu, Latvijā oficiāli pilnvarotu autoimportētāju un dīleru apvienība. LPAA prioritāte ir aizstāvēt savu biedru intereses sadarbībā ar dažādām valsts institūcijām un nodrošināt pircēju interešu ievērošanu attiecībā uz garantijām, servisu un informāciju. LPAA pašlaik ir 46 biedri, tostarp seši asociatīvie biedri, kuri pārstāv 49 automobiļu un motociklu ražotāju markas un Latvijas tirgū pārdod vairāk nekā 90% jauno transporta līdzekļu.