8 ieteikumi, kā strādāt no mājām, ja Jums ir bērni 0
Mūsdienās arvien biežāk dzirdam par to, ka cilvēki dažādu iemeslu dēļ izvēlas pastāvīgi vai daļēji strādāt no mājām. Šim lēmumam ir savas priekšrocības un arī trūkumi, turklāt jāņem vērā tas, vai darba laikā mājās atrodas citi cilvēki, piemēram, Jūsu bērni. Šajā rakstā esam apkopojuši astoņus svarīgākos ieteikumus, kā veiksmīgi organizēt strādāšanu no mājām, ja Jums ir bērni.
1. Nosakiet laika ierobežojumu.
Ir viegli tikt ierautam darbos un nejust, cik ātri paskrien laiks. Taču vienlaikus ir viegli arī aizrauties, darbojoties kopā ar bērniem. Ja plānojat strādāt no mājām, jums ir stingri jānosaka, cik ilgi un kuru laiku veltīsiet tikai darbam, un kad pievērsīsieties ģimenei. Lai arī tas nebūs viegli, Jums ir jācenšas pārliecināt sevi un apkārtējos, ka ir svarīgi nodalīt darbu no privātās dzīves.
2. Iekārtojiet zonu darbam.
Strādājot no mājām, īpaši jāuzmanās no dažādiem uzmanības novērsējiem, kuru mājoklī netrūkst, it īpaši, ja tajā atrodas arī bērni un mājdzīvnieki. Lai netraucēti pievērstos darbam, Jums mājās ir jāatrod vieta, kur iekārtot zonu darbam. Ideālā variantā tai vajadzētu būt atsevišķai telpai, kurā esat tikai Jūs. Iekārtojiet to ar nepieciešamo datortehniku un arī ergonomiskām mēbelēm.
Ja šo zonu nepieciešams iekārtot pēc iespējas ātrāk, svarīgāko mēbeļu iegādei varat izmantot arī nebanku patēriņa kredītu internetā, ko pēc tam pakāpeniski varēsiet atmaksāt.
3. Ieplānojiet pārtraukumus.
Tāpat kā, strādājot birojā, arī mājās nepieciešams padomāt par regulāriem pārtraukumiem. Tie ir īpaši svarīgi ikvienam, kas strādā sēdošu darbu un ikdienā darbojas ar datoru. Reizi stundā piecelieties un izstaigājaties, izstaipieties un pavingrojiet 5 līdz 10 minūtes.
4. Atrodiet līdzsvaru.
Strādāšana ilgas stundas nav veselīga. Tāpat arī spēlēšanās ar bērniem visas dienas garumā nebūs produktīvākais, ko varam izdarīt. Tieši tādēļ ir jāiemācās rast līdzsvaru starp šīm abām pusēm, kvalitatīvi veicot savus darba pienākumus un arī atrodot brīvus brīžus, ko pavadīt ar savām atvasēm.
5. Nebaidieties pateikt “nē”.
Strādājot no mājām, Jums jārēķinās ar to, ka vienmēr būs vismaz divas pretējas puses, kurām nāksies veltīt laiku uz uzmanību – Jūsu klienti/vadība/kolēģi un ģimene/bērni. Un Jums ir jāiemācās vajadzības gadījumā pateikt “nē” abām šīm pusēm.
Jāspēj nošķirt darba laiku un brīžus, ko pavadāt ar bērniem. Tas nozīmē to, ka Jums jābūt pietiekami drosmīgiem pateikt “nē” arī klientam vai priekšniekam, ja tas Jūs traucē ārpus darba laika (izvērtējot situāciju).
6. Izmantojiet lietderīgi katru sekundi.
Lai arī tas var šķist kā klišejisks padoms, gan, pavadot laiku ar ģimeni, gan strādājot ir svarīgi izmantot katru brīdi, kas Jums dots. Tas nozīmē, ka, veicot darba pienākumus, Jums pilnībā jākoncentrējas uz saviem uzdevumiem nevis, piemēram, jādomā, ko šodien gatavot pusdienās. Un attiecīgi brīžos, kad esat ar ģimeni, vajadzētu izvairīties no darba pienākumu veikšanas, piemēram, zvanīšanas klientiem var e-pastu sūtīšanas.
7. Izvērtējiet esošo situāciju.
Ik pa laikam ir vērts izvērtēt esošo situāciju, lai saprastu, vai strādāšana no mājām Jums joprojām der, vai apstākļi mājās netraucē veikt darba pienākumus, vai spējat veltīt pietiekami daudz laika ģimenei. Iespējams, Jums ir jāpārplāno dienas grafiks, lai pielāgotu to Jūsu vajadzībām un iespējām.
8. Rēķinieties ar to, ka strādāšanai no mājām ir trūkumi.
Jā, iespējams, var gadīties, ka Jūsu bērns pēkšņi paķers telefonu, kad Jums zvanīs klients. Un var gadīties, ka priekšnieks piezvanīs brīdī, kad liksiet vannā bērnu. Nav nozīmes, kāda situācija atgadās, svarīgi ir tas, vai Jūs ļaujat tai traucēt savu ikdienu un to pieņemat.